شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اروم

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: قرآن و اسلام دارای منطق است و آن‌هایی که نمی‌توانند در برابر این منطق مقاومت کنند، مجبور به آتش زدن قرآن و اهانت به مقدسات اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شب گذشته در مراسم شام غریبان نبی مکرم اسلام و حضرت امام حسن مجتبی(ع) که در مسجد حضرت معصومه (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید قدر این نعمت ولایت و خدمت در آستان اهل بیت(ع) را بدانیم که ارزش آن بالاتر از دنیا است.

وی ادامه داد: انسان موجودی ابدی است و قرار نیست از بین برود و مرگ هم انسان را از بین نمی‌برد، بلکه مرگ انتقال انسان از این عالم موقتی به عالم همیشگی و جاویدان است و انسان باید در این دنیا به فکر اندوخته‌های آخرت خود باشد تا در عالم جاویدان آخرت در آسایش باشد که حب، عشق و علاقه اهل بیت(ع) یکی از مواردی است که انسان در عالم آخرت بدان نیاز دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در دنیای متلاطم که نظام‌های سرمایه‌داری و شیاطین و ابلیس به دنبال غرق کردن انسان‌ها در گناه و فحشا هستند، این محبت اهل بیت(ع) است که به‌عنوان کشتی نجات الهی، انسان‌ها را از غرق شدن نجات می‌دهد و باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به آیه ۲۷ سوره مبارکه فرقان گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید؛ وَیوۡمَ یعَضُّ ٱلظَّالِمُ عَلَیٰ یدَیۡهِ یقُولُ یٰلَیۡتَنِی ٱتَّخَذۡتُ مَعَ ٱلرَّسُولِ سَبِیلٗا، روز قیامت روزی است که ظالم دست خود را از روی حسرت به دندان گرفته و می‌گوید: ای کاش خط و ربطی با رسول خدا داشتم و اوامرش را اطاعت می‌کردم و اهل بیت و حضرات معصومین این مسیر را تبعیت از امیرالمؤمنین عنوان کرده‌اند.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر بنده‌ای از زن و مرد که در ظاهر بیعت با امیر المؤمنین(ع) کند ولی در باطن آن بیعت را بشکند و بر نفاق خویش باقی بماند، موقعی که عزرائیل برای قبض روح او می‌آید جهنم با تمام عذاب‌های گوناگونش در مقابل چشم و دل او مجسم می‌گردد، همچنین بهشت را نیز با تمام منازلش می‌بیند و اگر بر ایمان و عقیده‌اش درباره علی(ع) ثابت می‌ماند، به بهشت می‌رفت.

وی افزود: ملک الموت به او می‌گوید: نگاه کن به بهشت که هیچ کس جز خدا ارزش و اهمیت و قدرش را نمی‌داند، اگر بر ولایت علی(ع) برادر پیامبر ثابت می‌ماندی برای تو آماده بود و روز قیامت رهسپار به آنجا می‌شدی، اما چون بیعت را شکستی و مخالفت نمودی اینک جهنم و عذاب‌های گوناگون آن و لهیب‌های فروزان و مارهای کام گشاده و عقرب‌های دم برافراشته و درندگان با پنجه‌های گشاده و دیگر عذاب‌های آن جایگاه تو است و باید بدانسوی روی، در این هنگام می‌گوید: «یٰا لَیتَنِی اِتَّخَذْتُ‌ مَعَ‌ اَلرَّسُولِ‌ سَبِیلاً »ای کاش می‌پذیرفتم دستور پیامبر و ولایت علی(ع) را و از دست نمی‌دادم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان معجزه جاویدان نبی اکرم ۱۴۰۰ سال است مردم را به تحدی فرا می‌خواند و می‌گوید، همه اعوان و انصار و ظرفیت‌های خود را جمع کنید و سوره‌ای مثل یکی از سُور قرآن بیاورید، اما بشر در ۱۴۰۰ سال گذشته و امروز نیز که در اوج قدرت فن آوری است از این مسئله عاجز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: قرآن و اسلام دارای منطق است و آن‌هایی که نمی‌توانند در برابر این منطق مقاومت کنند، مجبور به آتش زدن قرآن و اهانت به مقدسات اسلامی هستند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که قرآن به عنوان معجزه جاودانه پیامبر(ص) و یکی از ثقلین، انسان‌ها را به تحدی می‌خواند، امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) به عنوان جانشینان الهی نبی اکرم، مردم را به تحدی می‌خوانند و در هیچ مکتبی مثل امام علی(ع) و اولاد طاهرینش پیدا نمی‌شود.

حجت الاسلام امامی گفت: باید در این آخر الزمان قدر این ولایت اهل بیت و مجالس اهل بیت را بدانیم و از این محافل و مجالس روضه و سخنرانی، برای حفظ عشق و علاقه به اهل بیت و تثبیت و تقویت آن استفاده کنیم و این شب‌ها بهترین فرصت برای تأمل و تفکر در آیات و نشانه‌های الهی است.

وی عنوان کرد: این عشق به اهل بیت(ع) یک نعمت خدادادی است و این گونه نیست که ما خودمان آن را کسب بکنیم، بلکه نتیجه لقمه‌های حلال والدین ما، عشق و علاقه آن‌ها به حضرات معصومین و عنایت خاصه الهی بر بشر است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha