دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: امروز نقشه دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که با تبلیغات دروغین بین رهبری و مردم متدین فاصله ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: درس مهمی که با نگاه به زندگی امام رضا(ع) برای امروز ما بسیار کاربردی و مهم است و باید به آن توجه کنیم، این است که دشمنان اسلام در زمان امام رضا(ع) تلاش می‌کردند قبل از به شهادت رساندن ایشان، حضرت را از چشم مومنین بیندازند و شخصیت آن حضرت را از بین ببرند، عبارات عجیبی که در زیارتنامه امام رضا(ع) و همچنین امام حسین(ع) به‌صورت مشترک آمده این است که می‌فرماید، خدا نبخشد کسی که با دست و زبان تو را کشت.

امام جمعه عالیشهر افزود: منظور از کشتن امام با زبان، این است که با تبلیغات دروغ بر علیه امام کاری کردند که مومنین از امام دفاع نکنند و دشمنان بتوانند او را به شهادت برسانند.

وی بیان کرد: با توجه به محبوبیت ائمه(ع) در میان مردم، به شهادت رساندن آنها برای دشمنان کار بسیار سختی بود، لذا با تبلیغات دروغین بر علیه ائمه آنها را در چشم مردم کوچک می‌کردند که کسی از آنها دفاع نکند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم خداوند لعنت کند گروهی که شما را از مقامی که نزد خدا داشتید تنزل دادند و کار به جایی رسید که امام سجاد(ع) می‌فرماید، روزی مثل روز امام حسین(ع) نیست که ۳۰ هزار نفر بر سر حضرت ریختند که با کشتن ایشان به خدا تقرب پیدا کنند.

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: مأمون عباسی هم کاری کرده بود که مومنین به امام رضا(ع) به چشم یک انسان ریاست طلب و دنیا طلب نگاه می‌کردند، امروز هم نقشه دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که با تبلیغات دروغین بین رهبری و مردم متدین فاصله ایجاد کنند که رهبر معظم انقلاب فرمودند، یکی از بخش‌های پر هزینه علیه جمهوری اسلامی ایران بخش رسانه است اینکه همه مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند به همین علت می‌باشد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: دیدار بسیار مهم امام خامنه‌ای با تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حاوی نکات مهمی بود، اهمیت این دیدار از آنجا مشخص می‌شود که دشمنان اقدامات رسانه‌ای زیادی را علیه مردم این خطه انجام دادند و به‌شدت از این اتفاق عصبانی شدند.

وی بیان کرد: معلوم می‌شود دشمن امید زیادی دارد که شاید بتواند از اختلافات مذهبی شیعه و سنی بر علیه نظام اسلامی بحران ایجاد کند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، من می‌خواهم حقیقت را برای افکار عمومی روشن کنم، حقیقت این است که علمای مطرح سنی هم مثل علمای مطرح شیعه از قبل از انقلاب با انقلاب همراه بودند و ارتباط خوبی با شخص رهبر معظم انقلاب داشتند و از تلاش‌های سیاسی ایشان بر علیه رژیم جنایتکار طاغوت، حمایت کردند و همچنین تعداد شهدایی که اهل سنت در راه انقلاب و در راه وحدت و دفاع مقدس و امنیت داده‌اند دلیل بر همبستگی آنها با شیعه دارد که البته دشمنان این را نمی‌توانند تحمل کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: مطلب بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب تذکر فرمودند که همه مسئولین و تک تک افراد جامعه باید به آن توجه کنند این بود که، دنیا در آستانه یک تحول بزرگ می‌باشد و نشانه‌های آن هم ضعیف شدن قدرت‌های استکباری عالم و قوی شدن کشورهای ضعیف است، امروز نشانه‌های افول و ضعیف شدن آمریکا آشکار شده و هم از نظر اقتصادی و هم از نظر قدرت سیاسی دیگر نه تنها نمی‌تواند حکومت‌ها را تغییر بدهد حتی دخالت در دولت‌ها هم نمی‌تواند کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha