جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه /امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکل جریان مقابل ایران قوی است و مسئله تنها اسلام و جمهوری اسلامی نیست، گفت: مردم می‌دانند دشمن بنای حل مشکلات را ندارد، چرا که اگر فکر رفع مشکلات مردم بودند، امروز از آزاد شدن پول‌های مسدود شده عصبانی نمی‌شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود ‌نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: امروز باید خدا را شاکر باشیم که توسط پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان از هلاکت‌ و گمراهی‌ نجات پیدا کردیم و در مسیر مستقیم قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن فلسفه بعثت انبیا الهی را خارج کردن جامعه از سوی تاریکی به سوی نور معرفی کرده است، گفت: جامعه اسلامی نیز باید در مسیر رسیدن به نور حرکت کند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه پیامبر(ص) جامعه اسلامی را از هلاکت، گمراهی و تاریکی‌ها نجات دادند، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) دست ما را گرفت، با قیامت آشنا کرد و مسیر بهشت را به بشریت نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر جامعه اسلامی را رشد داد، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از بین اعراب جاهلی آن روز، سلمان‌ها و مقدادها را تربیت کرد و این جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه همه ادیان الهی مدیون پیامبر اسلام هستند، گفت: نه فقط برخوردهای فردی و عبادت فردی، که پیامبر(ص) نحوه برخورد با دشمن و سیاست ورزی دینی را به ما آموزش داد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از دشمنان پیامبر، دشمن فردی بودند که یا تطمیع می‌شدند و یا تهدید، خاطرنشان کرد: گاهی موارد عده‌ای که تشکیلاتی نداشتند و تنها فریب دشمن را می‌خوردند، پیامبر آنها را می‌بخشید، اما آن افرادی که به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و انقلاب پیامبر برنامه‌ریزی می‌کردند، پیامبر در مقابل آنها قاطعانه ایستادگی می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه پیامبر مصداق "أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" بودند، یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن جدی است ما هم باید جدی باشیم، این برگرفته از سیره پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه دشمنان این کشور در ۲۰۰ سال گذشته، ۳و نیم میلیون کیلومتر مربع را از این کشور جدا کرده‌ و تجزیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن همچنان برای تجزیه کشور برنامه دارد و به طرق مختلف به دنبال رسیدن به این نقشه شوم خود می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، به تشریح نقشه‌های مختلف دشمنان در این سال‌ها قبل و خصوصا پس از انقلاب پرداخت و یادآور شد: در اوایل انقلاب طرح‌های تجزیه طلبانه توسط دشمن انجام شد که با وجود شخصیتی بزرگ همچون حضرت امام(ره) و همراهی مردم، از تحقق این نقشه شوم جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن به بهانه‌های مختلف و با شعارهایی که در ظاهر زیباس اما برای هدف نامقدس شکل گرفته برای تجزیه کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه مشکل دشمن ایران قوی است و مسئله تنها اسلام و جمهوری اسلامی نیست، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد تا با تجزیه قدرت‌ها، کشورها را کوچک‌ کند و سپس به استعمار آنها بپردازد.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند با وجود اختلاف سلیقه‌ها و گله‌مندی‌هایی که دارند، بازهم پشتیبان انقلاب و ایران هستند، گفت: مردم امروز می‌دانند که دشمن بنای حل مشکلات را ندارد، چرا که اگر فکر رفع مشکلات مردم بودند، امروز از آزاد شدن پول‌های مسدود شده عصبانی نمی‌شدند و یا اینکه برای تشدید تحریم‌ها و جلوگیری از ورود دارو به کشور نامه نگاری نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: دشمن با اجرا شدن احکام شریعت و اینکه زنان کرامت واقعی داشته باشند، مخالف است و می‌خواهد زن را به عنوان کالایی در دست افراد هوس ران تبدیل کند.

انقلاب اسلامی همان است که شهدا برای آن جان دادند و نباید آن را با عملکرد اشتباه برخی از مسئولان سنجید

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز با حفظ بنیان خانواده مخالف است، خاطرنشان کرد: این جریان نه تنها با حفظ بنیان خانواده که با اربعین و قوت گرفتن مجالس اهل بیت(ع) نیز مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه امروز تفاوت بین جبهه حق و باطل روشن‌تر شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش همان است که شهدا برای آن جان دادند و نباید آن را با عملکرد اشتباه برخی از مسئولان سنجید.

وی با اشاره به اینکه امروز باید مشخص کنیم در کدام سمت حضور داریم، یادآور شد: باید مشخص کنیم که در سمت غیرت، حفظ خانواده و اجرای احکام شریعت حضور داریم و یا در سمت فروپاشی خانواده، تجزیه طلبی‌ها و مخالفت با اربعین و مجالس امام حسین(ع).

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، همچنین با اشاره به اغتشاشات سال گذشته، اظهار کرد: در اغتشاشات سال گذشته رسانه‌های دشمن در به وجود آمدن آن نقش داشتند که باید گفت با دروغ رسانه‌ای نمی‌توان براندازی کرد.

وی به ماجرای فاسد شدن نهاده‌های دامی در استان همدان نیز واکنش نشان داد و یادآور شد: اینکه نهاده‌های دامی فاسد شده و کلا بخواهد از بین برود، به این شکل فاسد نشده و نیاز به معدوم شدن ندارد، اما یک سری آلودگی‌هایی دارد که با فرآوری قابل برگشت به چرخه مصرف می‌باشد، البته باید مراقبت شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در جامعه نباشیم.

وی همچنین با مردم مراکش و لیبی به علت بروز بالایای طبیعی در این کشورها ابراز همدردی کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha