سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اراک

حوزه/ سلسله جلساتی توسط معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) جهت ترویج روضه‌های خانگی در منازل شهروندان اراکی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، سلسله جلساتی جهت ترویج روضه‌های خانگی در منازل شهروندان اراکی در حال برگزاری است.

طاهره کاظمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی اراک در یکی از جلساتی که در در منزل یکی از شهروندان اراکی در منطقه کوی کوثر برگزار شد، در علل اهمیت بکاء بر حضرت ابا عبدالله(ع) اظهار داشت: اجر و مزد گریه برای آن حضرت بسیار عظیم و بزرگ است و خداوند خود ضامن آن می‌باشد.

وی افزود: گریه بر امام حسین(ع) افضل ذکر الله است، ذکر اسم احسن و اعظم الهی، یعنی ذکر امام حسین(ع) است، این ذکر در افواه مردم روضه نام گرفته و آثار این روضه را بکاء می‌گویند.

کاظمی تصریح کرد: بکاء، افضل تمام اعمال و عمل صالح است، زیرا بکاء باعث طهارت، مغفرت و تقرب به خداوند می‌شود.

وی در ادامه به ترجمه و تفسیر آیه ۱۵۹ سوره آل عمـران پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه توصیه به مهربانی نموده و می‌فرماید: ای پیامبر به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و (برای دلجویی آنها) در کارِ (جنگ) با آنها مشورت نما، لیکن آنچه تصمیم گرفتی با توکل به خدا انجام ده، که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha