شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: روضه‌های خانگی باعث تقویت قلوب مومنین خواهد شد، چرا که چه بسا دوستان و بستگان در چنین مجالسی با احوالات و مشکلات هم بیشتر آشنا می‌شوند و به‌نوعی با برقراری صله‌رحم، باعث جلوگیری یا از بین رفتن کینه‌ها و کدورت‌ها می‌شوند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: ستاد پیاده روی ولایت بابت فراهم نمودن تسهیلات لازم برای پیاده روی ولایت در روز شهادت امام رضا(ع) تشکیل شده است.

امام جمعه برازجان بابیان اینکه این اجتماع ۱۰۰ هزار نفری افتخاری برای مردم ولایتمدار شهرستان دشتستان است، گفت: این پیاده‌روی هرساله در چنین مناسبتی شکل می‌گیرد و همه باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این پیاده روی و اجتماع بزرگ، اهتمام لازم را داشته باشیم و سال به سال بر کمیت و کیفیت آن بیفزاییم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این پیاده‌روی، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، پیاده روی ولایت از سه راهی روستای بنداروز تا امامزاده ابراهیم روستای نینیزک برازجان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: پیش بینی می‌شود در پیاده روی بزرگ ولایت، فردا بیش از ۱۰۰ هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) شرکت کنند و در طول مسیر پیاده‌روی نیز ۱۰۰ موکب برای ارائه خدمات به زائرین پیش بینی شده است.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: امامزاده ابراهیم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و بقعه متبرک ایشان همواره میزبان زائرانی از نقاط مختلف استان بوشهر و استان‌های همسایه می‌باشد.

حجت الاسلام مصلح به برکات برگزاری روضه‌های خانگی در طول سال اشاره کرد و گفت: بزرگان و علما همواره بر برقراری روضه‌ها در منازل تأکید داشته و این سیره و سفارش امام صادق(ع) را خود نیز عمل کرده و می‌کنند، بر این اساس امروزه نیز در اکثر بیوت مراجع بزرگوار در یکی از ایام هفته، مجلس روضه برپاست و این بزرگواران خود مستمع چنین مجالسی می‌شوند.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: تکیه گاه بسیاری از روایات این است که روضه‌ها را به منازل خود ببرید، در بعضی از منازلی که سالیان درازی مجالس روضه برپاست، وقتی در آن پا گذاشته می‌شود حالت معنویت خاصی به انسان دست می‌دهد و احساس می‌کنیم که این فضا با فضاهای دیگر متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به بعضی از آثار روضه‌های خانگی اشاره کنیم می‌توان به این نکات اشاره کرد که روضه‌های اهل بیت(ع) در منازل باعث نزول خیر و برکت بر آن منازل و اهل آن خواهد بود، چرا که منزلی که نام اهل بیت در آن برده می‌شود، مورد رضایت خداوند متعال و مورد عنایت ملائکه الهی است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: روضه‌های خانگی باعث تقویت قلوب مومنین خواهد شد، چرا که چه بسا دوستان و بستگان در چنین مجالسی با احوالات و مشکلات هم بیشتر آشنا می‌شوند و به‌نوعی با برقراری صله‌رحم، باعث جلوگیری یا از بین رفتن کینه‌ها و کدورت‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha