شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه / امام جمعه همدان، ساده‌ترین راه رسیدن به بهشت را امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: خداوند بنده‌ای که دوست داشته باشد را در مسیر امام حسین(ع) و روضه سیدالشهدا(ع) قرار می‌دهد و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مسجد جامع همدان در جمع نمازگزاران، با تأکید بر اینکه حضور در مراسم‌های اهل بیت(ع) و خصوصا مراسم عزای امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین نعمتی است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده، اظهار داشت: گاهی اوقات افرادی که وارد مجلس امام حسین(ع) می‌شوند تنها به دنبال خواسته و نیت‌های دنیایی خود هستند، در حالی که ظرفیت و عظمت امام حسین(ع) بسیار بالاتر از این مسائل است.

وی با بیان اینکه البته باید همه خواسته‌های خود را از این خانواده و مجالس بگیریم، یادآور شد: معنای این حرف آن است که تنها به دنبال خواسته‌ها و نیازهای مادی نباشیم و نسبت به معنویت و مسائل اخروی نیز حساس باشیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه خداوند رسیدن به بهشت را برای بشر آسان کرده است، گفت: یکی از راه‌های دست یابی به بهشت این است که باید به سوی آن با سرعت بیشتری حرکت و تلاش کنیم.

وی افزود: انسان در زندگی برای آنکه چیزی را به‌دست بیاورد باید تلاش کند و لذا این موضوع نیز برای رسیدن به بهشت صادق است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه کمترین مرتبه خوب بودن، این است که باید اهل بهشت شد، گفت: اگر کسی به نحوی زندگی کند که اهل بهشت نباشد، یعنی خوب زندگی نکرده است.

وی، با ابراز تأسف از اینکه برخی در عالم به جای آنکه به سوی خوبی‌ها حرکت کنند در انجام گناه از یکدیگر سبقت می‌گیرند، اظهار کرد: کدام آغوش گرم‌تری را نسبت به آغوش پروردگار می‌توان پیدا کرد و لذا اگر کسی گمان می‌کند آغوشی گرم‌تر در این عالم وجود دارد، به خاطر آن است که به درستی در مسیر الهی قرار نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، در ادامه با بیان اینکه بالاترین لذت در بهشت، دیدن و بودن در کنار اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: خداوند برای رسیدن بندگان به بهشت مسیر همواری را ایجاد کرده تا شامل همه بشود و همه بتوانند بهای آن را پرداخت کنند.

وی، با تأکید بر اینکه دستیابی به مراحل و طبقات اولیه بهشت بسیار آسان است، گفت: هر چه این مراتب در بهشت بالاتر برود، دستیابی به آن نیز سخت‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ساده‌ترین راه رسیدن به بهشت را امام حسین(ع) عنوان کرد و یادآور شد: خداوند بنده‌ای که دوست داشته باشد را در مسیر امام حسین(ع) و روضه سیدالشهدا(ع) قرار می‌دهد و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha