یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1106842
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
موکب

حوزه/ جمعی از مبلغان خواهر با حضور در موکب بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به کارهای تبلیغی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم مقیمی، رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به فعالیت موکب بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی عنوان کرد: فعالیت این موکب از روز سه شنبه ۷شهریور آغاز شده و تا روز اربعین ادامه داشت.

وی با اشاره به حضور بانوان مبلغ در این موکب گفت: در این موکب مبلغان در دو محور مشاوره و پاسخگویی به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله پرداختند که مشاوره شامل مباحث خانواده مانند ازدواج، زناشویی و ... و مباحث تربیت کودک و پاسخگویی نیز شامل احکام و مسائل اعتقادی بوده است.

خانم مقیمی از استقبال خوب زائران از برنامه‌های فرهنگی موکب بانوان فاطمی خبر داد و افزود: در بسیاری مواقع خود زائران با حضور در موکب، از مبلغان درخواست مشاوره داشتند و در مواردی هم مبلغان موکب، با حضور در بین زائران، با آنان هم صحبت شده و به کار تبلیغی می پرداختند. در مواردی نیز علاوه بر فعالیت در فضای غرفه بانوان، به موکب‌های اطراف مراجعه کرده و به سوالات شرعی و مسائل اعتقادی و یا درخواست های مشاوره دیگر افراد، پاسخ می دادند.

مسئول غرفه بانوان موکب بانوان فاطمی، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این موکب را برگزاری مراسم روایتگری سیره شهدا، برپایی اجتماع بزرگ بانوان فاطمی و زینبی در خیمه بزرگ قرآنی عمود ۱۲۲۲ و حمایت از قرآن کریم، برپایی مراسم عزاداری ایام اربعین حسینی با حضور زائران اباعبدالله الحسین(ع) با نوای مداح اهل بیت(ع) حاج حسن شالبافان در این ایام، برگزاری مراسم ادای احترام به قرآن کریم و امضای طومار محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در غرب، قرائت دعای پرفیض کمیل، اجرای همخوانی و تواشیح با حضور گروه‌های مختلف ملی و بین المللی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و اقامه نماز مغرب و عشاء، فراهم کردن وسایل تفریح و بازی کودکان در غرفه مادر و کودک، و اهدای جوایز به مادران حسینی و... عنوان کرد.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha