شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سنت‌های خوبی که در باب امداد رسانی وجود داشته باید حفظ شود، گفت: کمیته امداد باید نیازهای مردم را اولویت سنجی کند و بر اساس اولویت هایی باشد که برای جامعه مفید است و بر اساس ویژگی های شهر مقدس قم خدمات را ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به عهدنامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر برای استانداری مصر، اظهار کرد: این عهدنامه در حقیقت منشور حکومت داری است که در همه عرصه های اداره جامعه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر بخش از حکومت باید از دیدگاه خود این عهدنامه را مورد ارزیابی قرار دهد و نقطه نظرات و موضع گیری های امیرالمؤمنین(ع) را استخراج کند و به کار گیرد، افزود: یکی از نکات مورد توجه این عهد نامه توصیه امیرالمؤمنین(ع) به مالک است که فرمودند با سنت های خوبی که در جامعه رایج است مخالفت نکن و آن سنت ها را حفظ کن.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید سنت‌های خوبی که در باب امداد رسانی قبل از شما وجود داشته حفظ شود، گفت: با توجه به منابعی که در اختیار دارید خوب است که نیازهای مردم اولویت سنجی شود و بر اساس اولویت هایی که برای جامعه مفید است خدمات ارائه شود.

وی ادامه داد: قم از این جهت که حرم یک بانو و مرکز حوزه علمیه و علوم اسلامی است یک شهر منحصر به فرد در میان بلاد اسلامی است که باید ویژگی های این شهر در نحوه خدمت رسانی ها مدنظر باشد و گروه های خاصی که در قم هستند باید در امدادرسانی ها مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام مهری به ارائه گزارشی از کمیته امداد قم پرداخت و گفت: کمیته امداد قم ۲۱ هزار خانواده مددجو دارد و حدود ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش حمایتی دارد و در کنار آن بیش از ۶ هزار نفر از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۳۷ هزار حامی برای حمایت از این افراد ساماندهی شده اند.

وی گفت: کمیته امداد قم ۱۲۰ خدمت به خانواده های نیازمند با توجه به نیازهایی که دارند ارائه می کند که این نیازها توسط ۶۰ مددکار که به صورت مداوم با مددجویان در ارتباط هستند احصا می شود و برای رفع نیازها اقدام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha