یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم یوسفی در مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهرا (س) یزد گفت: همچنان که اسکلت، به‌عنوان پایه بدن است، خانواده هم پایه‌ای برای به ظهور رساندن استعدادها می‌باشد، لذا باید در حفظ و تحکیم یک خانواده خوب کوشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم فاطمه یوسفی امروز در نشستی که با عنوان "عزاداری و تقویت نقش همسری" با حضور طلاب و عموم بانوان برگزار شد، با بیان مصادیقی از سیره اهل بیت(ع) دستورات اسلام را یک نظام واره دانست و اظهار داشت: در دین آسمانی ما، یک مسأله به صورت جزء مورد نظر نبوده، بلکه همه مسائل به صورت نظام‌مند و هدف‌دار مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران، در تبیین روابط صحیح بین همسران، با اشاره به عبارت "هُنّ لباسٌ لهم..." زینت بودن، پوشاننده عیوب، محافظت (از سرما و گرما) و زیبایی را از ویژگی‌های یک لباس مناسب ذکر کرد و گفت: با وجود مودت و رحمت در بین همسران، هر دو لباس یکدیگر خواهند بود.

وی، حُسن خلق در چهره و رفتار، احسان و نیکی به همسر و خانواده‌اش، سخاوت و گشاده دستی، هدیه دادن، احترام در لحن کلام و رفتار و رعایت اصل عفو در منزل را از عوامل ایجاد محبت بین همسران دانست و به بیان روایات و داستان‌هایی در این زمینه پرداخت.

یوسفی ضمن تأکید بر لزوم یادگیری مهارت‌های گفت‌وگو، تصریح کرد: خوب گوش دادن و مختصرگویی دو مهارت بسیار موثر در گفت‌وگو است به نحوی که این دو می‌تواند باعث تحکیم روابط شود، همچنان که اسکلت، به‌عنوان پایه بدن است، خانواده هم پایه‌ای برای به ظهور رساندن استعدادها می‌باشد، لذا باید در حفظ و تحکیم یک خانواده خوب کوشید.

وی، گریه، بحث و جدل و خشم را از عوامل شکننده اقتدار مرد و سست شدن بنیان خانواده ذکر کرد و یادآور شد: این عوامل به مرد، پیغام می‌دهد که تو تکیه‌گاه خوبی در زندگی نیستی.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha