سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: تمدن غربی‌ فروپاشی بنیان خانواده را به‌دنبال دارد و از حیث حکومت غارتگری را ترویج می‌کند و از حیث مسائل فرهنگی و سیاسی نیز در انحطاط قرار دارد، اما با این حال در جهل خود غوطه ور است.

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با تسلیت رحلت شهادت گونه پیامبر اسلام و نیز و شاهدت امام حسن مجتبی(ع)، به عظمت بعثت حضرت محمد(ص) پرداخت و اظهار داشت: محتوای اصلی دعوت پیامبر(ص) خدا حکمت است، خداوند پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا مردم زندگی حکیمانه داشته و از جهالت فاصله بگیرند.

وی افزود: جهالتی که قبل از بعثت پیغمبر(ص) بود، بعد از رسالت ایشان هم کم کم این جهالت برگشت و حتی امروز نیز پس از ۱۴۰۰ سال چون نگذاشتند که تعالیم پیامبر(ص) به خوبی در جامعه منتشر شود، می‌بینیم که بشر ادعای عقلانیتی می‌کند اما در عین حال در جهل خود غوطه‌ور است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ابراز کرد: انسان امروز اروپایی که ادعای عقلانیت و فلسفه می‌کند، از حیث زندگی دنیوی در هنجارهای جاهلی به سر می‌برد و انحطاط زندگی غربی را امروز می‌توان به خوبی دید، غرب با رسانه و فضای مجازی تلاش می‌کند که این انحطاط به کشورهای دیگر سرازیر شود.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: تمدن غربی‌ فروپاشی بنیان خانواده را به‌دنبال دارد و از حیث حکومت غارتگری را ترویج می‌کند و از حیث مسائل فرهنگی و سیاسی نیز در انحطاط قرار دارد، اما با این حال در جهل خود غوطه ور است.

وی یادآور شد: خداوند پیامبر(ص) را بر اساس حکمت مبعوث کرد و فرمود مردم را به‌وسیله حکمت به سمت خدا دعوت کن و با موعظه و نصیحت‌های شیرین این کار را انجام بده، البته عده‌ای مقابله و خودداری می‌کنند و نمی‌خواهند به سمت خدا بیایند، پس به زیبایی و توأم با احترام با آنها مجادله کن.

حجت الاسلام خدری خاطرنشان کرد: پیامبری حضرت محمد(ص) بود که امروز اسلام را در جهان محبوب کرده و اگر اهانتی می‌کنند سرتاسر جهان نه تنها جهان اسلام به خروش می‌آید و آن را محکوم می‌کند، غرب می‌خواهد پیامبر را به شکل دیگری معرفی کند اما آن معرفی که غرب از پیامبر(ص) می‌کند معرفی دروغین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha