شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه (س) درسنامه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف ویژه اماکن مذهبی را با همکاری اداره آموزش آستان مقدس تدوین و تا به امروز ۱۱۰ مبلغه را آموزش تخصصی داده و بکارگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پوشش و لباس نه تنها حافظ بدن و پوست انسان بوده؛ بلکه در طول تاریخ پوشش نماد تشخص اجتماعی، اندیشه ورزی، آزادگی، انسانیت و مهم‌ترین نماد تمدنی برای بشریت است؛ چرا که در طول تاریخ همواره انسان‌های آزاده اعم از زن و مرد پوشش و حجاب کاملی داشتند و به روایت تاریخ تنها بردگان و کنیزان که خرید و فروش می‌شده‌اند از پوشش حداقلی برخوردار بودند.

بنابراین برخلاف روایت تمدن غرب امروز بد حجابی، بی حجابی ، بد پوششی و عریان بودن نه تنها به معنای تمدن نیست؛ بلکه پوشش حداقلی و عریان بودن نماد انسان‌های برده و کنیزان بوده است و به روایت تاریخ در تمامی تمدن ها انسان های آزاده صاحب کامل ترین نوع حجاب بوده اند.

متأسفانه امروزه جامعه ولنگار غربی نه تنها با انتخاب سبک پوشش حداقلی و عریان بودن موجب سقوط و انحطاط فکری و تمدنی خویش شده است؛ بلکه با سلطه شیطان به دنبال انتقام از جوامع اسلامی و دینی بوده و با ترویج سبک پوشش حداقلی و عریان بودن می خواهد با ترویج شهوات و بدپوششی جوامع اسلامی را مانند جوامع غربی نابود و تباه کند؛ چرا که سود و لذت سرمایه داران و سلطه آن‌ها بر بشریت درگرو ابتذال تمدنی است.

از آنجایی که ایران اسلامی پرچمدار تمدن، فرهنگ، اندیشه دینی و مبارزه با ابتذال است می خواهد با از بین بردن حجاب و عفاف در ایران اسلامی ضمن نابودی خانواده و نسل صالح، مقاومت کشورهای اسلامی به رهبری ملت آزاده ایران را بشکند؛ بر همین اساس بیش از ۵۰۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان به صورت شبانه روزی و رایگان مشغول ترویج ابتذال فرهنگی در میان نسل جوان هستند.

راه اندازی واحد حافظان حریم با هدف مقابله هدفمند با ابتذال فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف

آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از قطب های فرهنگی کشور خیزشی هدفمند را برای مقابله با این ابتذال در پیش گرفته است و واحد حافظان حریم تنها یکی از بخش های متولی ترویج فرهنگ و اندیشه دینی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه(س) با شدت گرفتن فعالیت تبلیغی دشمن در عرصه حجاب و عفاف با تربیت مبلغان متخصص به صورت هدفمند در حال مقابله با نقشه شوم دشمنان در عرصه حجاب، عفاف و خانواده است؛ بر همین اساس این واحد در طول سال برنامه‌های متنوعی را برای تحقق اهداف خویش در عرصه حجاب و عفاف برگزار می‌کند.

تدوین درسنامه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف ویژه اماکن مذهبی برای اولین بار در کشور

برخورد دلسوزانه و محبت آمیز محور انجام فریضه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است از آنجایی که مقوله حجاب و عفاف بسیار حساس است نمی‌توان از هر روش و شیوه‌ای برای دعوت به حجاب و عفاف بهره گرفت و تنها استفاده از روش‌های موثر می‌تواند مورد قبول شخص دعوت شونده باشد.

بر همین اساس به درخواست واحد حافظان حریم حرم برای نخستین بار در کشور درسنامه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف از سوی اداره آموزش آستان مقدس برای خادمان و مبلغان تدوین شده و شیوه‌های متنوعی برای دعوت اثر گذار به مبلغان آموزش داده شده است که در حال حاضر حدود ۱۱۰ مبلغ متخصص در واحد حافظان حریم در قالب ۴ شیفت خدمتی به روش های محبت آمیز و با اهدای هدایای متبرک مشغول خدمت و دعوت بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان به مقوله حجاب و عفاف هستند.

روزانه حدود هزار بانو را به شیوه های زیبا و اثر گذار به رعایت حجاب و عفاف دعوت می کنند که این دعوت زیبا براساس نظر سنجی های صورت گرفته از بانوان نقطه عطفی در زندگی آنها بوده و این بانوان و دختران این دعوت را عنایت حضرت معصومه(س) به خود قلمداد کرده ‌ و تأکید می‌کنند به واسطه این عنایت حضرت همواره پرچمدار حجاب و عفاف فاطمی در جامعه خواهند بود و در مناسبت‌های ملی و مذهبی این دعوت زیبا روزانه به بیش از چهار هزار نفر افزایش می یابد.

اهدای ۱۳۷ هزار بسته هدیه در طول ایام مختلف سال به بانوان و دختران

واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه(س)همانطور که تأکید شد یکی از مهم‌ترین روش‌هایی را که برای دعوت دختران و بانوان به مقوله حجاب و عفاف انتخاب کرده است اهدای هدایای متبرکی و ملزومات حجاب و عفاف است که حدوداً در طول سال بیش از ۱۳۷ هزار بسته شامل ملزومات حجاب و عفاف گیره، روسری، ساق دست، چادر و گل خشک متبرک ضریح مطهر به بانوان و دختران کودک و نوجوان اهدا می کند.

اهدای بیش از ۲۰۰۰ کتاب‌ با موضوع حجاب و عفاف

کتاب های ترگل، گلپوش، لینالونا، غیرت و حیا، دلواپسی و مردان غربی از سوی واحد حافظان حریم در موضوع حجاب و عفاف در قالب بسته های هدیه فرهنگی به بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان اهدا شده است.

برگزاری مسابقه از کتاب واجب فراموش شده ویژه خادمان

برگزاری مسابقه از کتاب واجب فراموش شده، اهدای لوح یاد بود به دختران و بانوان در ایام مناسبتی، اهدای ملزومات حجاب و عفاف و تشویق بیش از ۲۵ هزار دختر کودک و نوجوان محجبه و اجرای طرح خادمیاران افتخاری امر به معروف و نهی از منکر از میان مبلغان برجسته حوزه های علمیه خواهران از دیگر اقدامات واحد حافظان حریم در طول سال بوده است.

تشویق نوعروسان و مادران جوان دارای چند فرزند بر محوریت حجاب و عفاف

واحد حافظان حریم در راستای نقش محوری حجاب در حفظ آرامش و امنیت و تربیت نسل صالح در کانون خانواده ها، احکام مرتبط با حجاب و عفاف و همسرداری را در قالب بروشور همراه با هدیه فرهنگی به نوعروسان اهدا می کند و همچنین مادران جوانی که دارای چند فرزند هستند با هدف افرایش جمعیت و تربیت نسل منتظر با شعار «امید است که مادر یاران تو باشم یا صاحب الزمان» از سوی واحد حافظان حریم با هدایای فرهنگی تشویق و ترغیب می شوند که ضمن حفظ حجاب و عفاف این مبحث مهم و محوری را در تربیت فرزندان منتظر و نسل صالح نقطه کانونی قرار دهند و بر مبنای آن فرزندان خود را تربیت کنند.

اهدای بسته های متبرک به اردوهای دانش آموزی، اهدای هدیه به زائران غیر ایرانی و تبیین مبحث پوشش برای آنان، برگزاری نمایشگاه های تصویری با محوریت بیان سیرتحولی پوشش در طول تاریخ و بیان این مطلب که پوشش حداقلی از دیر باز پوشش کنیزان بوده که خرید و فروش می شده اند نه انسان های آزاده از دیگر محورهای فعالیت واحد حافظان حریم است.

لازم به ذکر است، این واحد با توزیع بسته های حجاب و عفاف، گل خشک متبرک و جملات انگیزشی در حوزه حجاب و عفاف به صورت هدفمند و با پشتوانه علمی و آموزشی مشغول تربیت مبلغ متخصص و اجرای طرح تبلیغی است و بنابر نظر سنجی ها دعوت زیبا و مَحبت آمیز سبب موفقیت ۹۸ درصدی فعالیت‌های تبلیغی این واحد در میان دختران و بانوان شده است.

چادر عَلم یاری امام حسین پس از عاشورا

در روز عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) حضرت زینب(س) با چادر خویش که به مثابه علم برای قیام عاشورا بود امام حسین(ع) را یاری کردند و ایشان در پناه چادر زهرایی ماموریت خود را به انجام رساندند.

همین چادر امروز بیرق جامعه اسلامی برای دفاع از امام حسین(ع) و اسلام است همان بیرقی که امام زمان(ع) برای جسارت به آن در صحرای کربلا ،برای بانوان حرم هر صبح و شام خون گریه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha