چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با طرح این سوال که کدام طلبه امروز می‌تواند بگوید زمینه برای تبلیغ اسلام وجود ندارد، گفت: آنقدر بستر برای تبلیغ و خدمت وجود دارد که باید تنها وارد این مسیر شد و کار را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند (ره) برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که برای والدین آثار آخرتی دارد، حضور فرزندانشان در حوزه‌های علمیه و سربازی حضرت حجت(عج) است.

وی با بیان اینکه در مسیر تبلیغ کلام الهی در طول تاریخ همواره با سختی‌هایی روبرو بوده‌ایم، گفت: هیچ پیامبری نبوده که حرف از خداوند و مسیر حق بزند و عده‌ای او را مورد اذیت و آزار قرار ندهند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه این سنت الهی است و در عالم جریان دارد، خاطرنشان کرد: نباید از سختی‌های مسیر ترسید و مهم آن است که بدانیم در مسیر درست الهی قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم در میدان هجمه‌ها متزلزل نشویم، یادآور شد: باور کنیم در خانه اهل بیت(ع) هستیم و افتخار نوکری حضرت حجت(عج) را داریم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه اطمینان به این مسیر انسان را دچار تزلزل نخواهد کرد، گفت: حضور در اینجا برای پست، مقام و اسم و رسم نیست بلکه هر فردی که در مسیر طلبگی وارد می‌شود باید بداند هدف اصلیش قیام برای خدا است.

وی افزود: پس از قیام برای خدا باید فکر کنیم و به رشد و تکامل دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه اگر طلبه‌ای در مسائل علمی حوزه تردید کرد باید بداند که در هدفش دچار تزلزل شده است، اظهار کرد: امروز طلبه موفق می‌تواند در عرصه‌های مختلف حضوری پر رنگ و مثمر ثمر داشته باشد.

احترام به استاد زمینه ساز رشد علمی طلاب است

وی با طرح این سوال که کدام طلبه امروز می‌تواند بگوید زمینه برای تبلیغ اسلام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آنقدر بستر برای تبلیغ و خدمت وجود دارد که باید تنها وارد این مسیر شد و کار را آغاز کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان، ادامه داد: مساجد، مدارس، روستاها و به‌خصوص فضای مجازی از جمله بسترهایی است که برای تبلیغ می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت توجه به اخلاص در کارها، یادآور شد: قدر این طلبگی و نوکری امام زمان(عج) را بدانید و تلاش کنید صادقانه و با اخلاص رفتار کنید.

امام جمعه همدان، در بخشی دیگر با بیان اینکه امروز مسئله اصلی مراقبت از نظام معرفتی و هنجاری فکری و دینی است، اظهار کرد: برای رسیدن این نظام فکری، معرفتی، ارزشی و هنجاری به ما، ۱۴۰۰ سال علما، بزرگان و مفسران خون دل‌ها خورده شده و به دست ما رسیده و لذا در گام اول باید با این نظام آشنا باشیم و سپس از آن مراقبت کنیم.

وی یکی از مسایلی که باعث رشد علمی طلاب می‌شود را احترام به استاد دانست و گفت: طلاب قدر اساتید خود را بدانند و احترام به استاد خود را از اولویت‌ها و ضرورت‌ها در طول دوران تحصیل بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: بنده امروز قدردان اساتید خودم که در جلسه نیز حضور دارند می‌باشم و دست اساتید خود را می‌بوسم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha