دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ماهنشان گفت: جوانان و نوجوانان تاریخ‌ خیانتها و جنایت های رژیم خونریز پهلوی را بخوانند و بدانند که چه جنایت‌هایی انجام داده‌ و اجازه ندهند دشمنان و بدخواهان جای جلاد و شهید را عوض کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: اگرچه دولت سیزدهم توسط مقام معظم رهبری مفتخر به نشان افتخار تمجید شد و این تمجید به خاطر ویژگی‌های برجسته‌ای از آرمان‌ خواهی، ارزش مداری، روحیه انقلابی، جهادی، تلاش موفق در عرصه‌های مختلف بود اما نقدهایی به دولت وارد می‌باشد. توجه به معیشت و سفره مردم و برنامه‌ریزی خاص در این عرصه زیرا اگر سفره مردم و معیشت آنان سخت باشد تلاش‌های درست و بلند مدت دولت مورد غفلت واقع شده و مردم شیرینی خدمات را احساس نخواهند کرد.

وی خطاب به دولت انقلابی افزود: دولت مردمی و انقلابی که توانایی انجام کارهای خیلی بزرگ را دارد، چرا برای تورم و گرانی چاره اندیشی نمی‌کند و این گونه افسارگسیخته می‌باشد؛ آیا خبر ندارید، اگر خبر دارید چاره‌ای کنید تا این مشکل حل شود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای هم عاشورا و هم اربعین امسال رویدادهای دشمن شکنی بودند، گفت: علاوه بر حضور میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی اربعین، میلیون‌ها عاشق در قالب جاماندگان اربعین حماسه دیگری آفریدند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه تبلیغات مسموم دشمن و برخی عوامل داخلی، بار اصلی اقامه عزای حسینی و بزرگداشت اربعین حسینی بر عهده مردم است. نقش بعدی به برنامه‌ریزی خوب دولت سیزدهم طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا، سپاه، دستگاه‌های امنیتی، صدا و سیما، مسئولان استانی و شهرستانی و نقش بعدی همراهی و میزبانی خوب و عالی مردم و دولت عراق که واقعاً سنگ تمام گذاشتند و ما از همه عوامل تشکر می‌نماییم.

وی با بیان اینکه موج رسانه‌ای در مورد قطع همکاری با بعضی اساتید دانشگاه به راه افتاده و سعی دارند این موضوع را سیاسی و امنیتی جلوه داده شود، گفت: موضوع عدم احراز شرایط اخلاقی برای ادامه همکاری مطرح است. بحث قطع همکاری با برخی از اساتید همواره بوده و هست و موضوع چندان جدیدی هم نیست. کسی که به ولایت و انقلاب اسلامی خیانت می‌کند و مشکل اعتقادی دارد باید قطع همکاری شود. قطع همکاری با چند استاد نمای وطن فروش و ضد انقلاب مسئله مهمی نیست. معلمان بی‌اعتقاد به مبانی نظام و انقلاب و رهبری و مسائل دینی هم باید قطع همکاری شوند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه وزیر خارجه لیبی بدون اجازه حکومت لیبی در ایتالیا با وزیر خارجه اسرائیل ملاقات کرد، گفت: خبر این ملاقات مخفی توسط اسرائیل منتشر شد و به محض انتشار تمام شهرهای لیبی به عنوان اعتراض به تظاهرات یکپارچه تبدیل می شود، معترضین ساختمان وزارت خارجه لیبی را اشغال می‌کنند. در این ماجرا دو افتضاح بزرگ برای اسرائیل درست شد اول وزیر خارجه لیبی از ترس دولت و ملت به ترکیه فرار می‌کند و دومین افتضاح دستور نتانیاهو که هیچکس حق ندارد خبر ملاقات‌ها را در دنیا منتشر کند. این ماجرا نشان می‌دهد نفرت از اسرائیل در کشورهای اسلامی در اوج است و اگر دولت‌ها هم با این رژیم منحوس همکاری کنند قلب ملت‌ها با جریان مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمعه سالروز قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ است، قیامی که سرنوشت رژیم شاه را یکسره کرد، ادامه داد: در آن روز با دستور مستقیم شاه ملعون؛ ماموران شاهنشاهی مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند و برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله ۵۰۰ تومان معادل یک ماه حقوق یک کارگر پول گرفتند، بسیاری از جنازه‌ها را معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا معلوم نشود؛ ملت ما باید حافظه تاریخی خود را حفظ کند و جوانان و نوجوانان تاریخ‌ خیانتها و جنایت های رژیم خونریز پهلوی را بخوانند و بدانند که چه جنایت‌هایی انجام داده‌ و اجازه ندهند دشمنان و بدخواهان جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲۷ صفر روز وقف را گرامی داشت و گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام بنیانگذار وقف هستند؛ فرهنگ وقف که سیره ائمه اطهار علیهم السلام و علما بوده است، می تواند اثر بسزایی در تعالی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی داشته باشد و بسیاری از مشکلات را حل و فصل نماید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: از مدیر کل اوقاف میخواهیم تا نمایندگی اوقاف در شهرستان را به اداره ارتقا داده و کارمندان آن را افزایش دهد و یک ساختمان در شأن آماده نماید، موقوفات موجود در شهرستان را احصا و محافظت نموده و برای مردم شفاف‌سازی نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha