یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران گفت: علم اندوزی و ادب آموزی دو عامل مهم در جلب احترام دیگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی روز گذشته در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر «عَلَیْکُم بالعِلْمِ وَالْاَدَبِ فَاِنَّ العالِمَ یُکْرَمُ وَ اِنْ لَمْ یُنْتَسَبْ، وَ یُکْرَمُ وَ اِنْ کانَ فَقیراً، وَ یُکرَمُ وَ اِنْ کانَ حدَثاً.»، اظهار داشت: حضرت علی(ع) ضمن توصیه به علم اندوزی و ادب آموزی می‌فرمایند: هرکس علم و ادب را رعایت کند مورد احترام واقع می‌شود، حتی اگر به خاندان بزرگی منتسب نباشد، کم سن و سال و یا بی‌بضاعت باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد خاطرنشان کرد: شایسته است از نصیحت پدرانه لقمان حکیم پند بگیریم که می‌گوید راستگویی، امانت داری و رها کردن کارهای بیهوده موجب بزرگواری و تکریم است. رعایت این مسائل موجب می‌شود شما تأثیرگذار شوید و تشنگان دین گرد شما جمع شوند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در روضه الواعظین، اظهار کرد: کسی که به نیت قربه الی الله علم را فرا می‌گیرد و آن را برای خشنودی خدا به مردم می‌آموزد، خداوند اجر هفتاد پیامبر را به او عطا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اهل ایمان و علم همیشه مشکلات مالی داشته‌اند و با وجود تکفل کردن روزی ما توسط خداوند نگرانی از آینده امری بیهوده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha