شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابراهیم حسینی اراکی

حوزه/ مهمترین برنامه و راهبرد ابلیس و نظام سلطه بین المللی با فرهنگ فاسد و منحط مادی اش برای نابودی و فلاکت انسان، چیزی جز برچیدن مهر و محبت و کاشتن تخم نفاق، کینه، دشمنی، قهر و تشتت در جامعه مومنین نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت تلاش همه جانبه شیعیان برای احیای امر اهل بیت علیهم السلام را از تأکیدات مهم آموزه های دینی و روایی توصیف نمود و خاطرنشان ساخت: احیای امر اهل بیت علیهم السلام همان تلاش، مبارزه و جهاد همه جانبه برای تبیین مراد از امر و بستر و زمینه سازی آمادگی ها برای پذیرش و تحقق امر اهل بیت علیهم السلام در زندگی است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه بر اهمیت بازشناسی حرکت بر اساس برنامه راهبردی و طرح ریزی های هدایت و تربیت بشر مبتنی بر گفتمان اهل بیت علیهم السلام تصریح نمود و اظهار داشت: امامت و امت دو مقوله مهم در تحقق آرمان ها و اهداف الهی است؛ امت برای تحقق آرمان ها و اهداف باید همدل و همسو در خدمت امامت قرار گیرد.

وی به اجتماع چند ده میلیونی راهپیمایی اربعینی عاشقان سید الشهدا علیه السلام اشاره و راهپیمایی باشکوه اربعین را برطرف کننده نقیصه امت سازی برای ظهور منجی عالم بشریت توصیف نمود و یادآور شد: امت زمانی تحقق می یابد که انسان هایی که دارای باورها، مقصد و مقصود واحد و مشترکی هستند به یک هم بستگی، اتحاد، انسجام، همدلی و همگرایی و یک پارچگی برسند. این امت همواره در خدمت ولی خداست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی ضمن تأکید بر اهمیت همبستگی و دلبستگی میان مومنان، بر لزوم پرهیز از قهر، دشمنی و کینه در جامعه ایمانی تصریح نمود و ابراز داشت: در حدیثی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ خداوند متعال در شب قدر نظر رحمت خویش را از کسانی که کینه بر دل دارند دور می سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به راهکارهای ایجاد و تقویت همدلی، اتحاد و همبستگی اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: دور شدن انسان ها از طرح جامع الهی و سبک زندگی ایمانی و نیز حرکت در جهت خلاف آموزه های دینی و تاکیدات نبوی، مهمترین مانع ایجاد همدلی و همبستگی اسلامی است.

وی در تشریح طرح و مکانیسم مبانی اسلامی در تقویت همگرایی و همبستگی‌ها، تاکید و پافشاری بر یک محبوب و معشوق واحد را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: زمانی امت اسلامی تحقق خواهد یافت که تمام مسلمین و مومنین در مسیر محبت الهی قرار گرفته، بر محبت اهل بیت علیهم السلام مخصوصا اباعبدالله الحسین علیه السلام تأکید و پافشاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی خاطرنشان کرد: زمانی که به محبوب واحد و مشترکی مثل امام حسین علیه السلام عشق وریزده، شیدای آن میشویم، در نخستین گام از بند منیت، خودخواهی و خودگرایی رها خواهیم شد و در ساحت وصال و ملاقات این محبوب واحد دل‌ها متوجه یک نقطه متحد خواهد شد؛ جمع شدن دل های الهی اتحاد و همدلی را رقم خواهد زد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این که زمانی که دل انسان با وصل به محبوب آسمانی و ملکوتی الهی می شود، همه مناسب دنیا رنگ می بندد و همگان خود را زائر الحسین و خادم الحسین می دانند، اظهار داشت: طعم شیرین زائر و خادم الحسینی همچون آهن ربا دل شیدای عاشقان اهل بیت علیهم السلام را به سمت خود می کشاند.

وی با بیان این که اگر انسان منیت خود را کنار بگذارد اهل محبت می‌گردد، یادآور شد: انسان با رهایی از منیت، از قسی القلبی خارج شده مهربان می گردد و بوی انسانیت را درک می‌کند. عشق و محبت عشاق نسبت به محبوب واحد، باعث می شود تا عاشقان نسبت به یکدیگر نیز محبت بورزند و هم دل و همدرد هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به این که در آموزه های دینی بر محبت نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام و مومنین نسبت به یکدیگر تأکید زیادی شده است، خاطرنشان ساخت: طرح و مکانیزم اسلام برای رشد، تعالی و تقرب آدمی و سعادت انسان در دنیا و آخرت و نیز تجلی اتحاد و همدلی اسلامی مبتنی بر دو اصل محبت به اهل بیت علیهم السلام و محبت مومنین نسبت به یکدیگر نهفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روایتی به نشانه‌های ایمان، گستره محبت انسان نسبت به برادر دینی را سنجه ای مهم برای ایمان فرد دانست و با تأکید بر این که اسلام دین محبت و عشق‌ورزی است، یادآور شد: مهمترین برنامه و راهبرد ابلیس و نظام سلطه بین المللی با فرهنگ فاسد و منحط مادی اش برای نابودی و فلاکت انسان، چیزی جز برچیدن مهر و محبت و کاشتن تخم نفاق، کینه، دشمنی، قهر و تشتت در جامعه مومنین نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: زمانی که مهر و محبت به کینه و عداوت تبدیل شود، رابطه امت نه تنها با یکدیگر، بلکه با ولی و مولا و خداوند متعال قطع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در رابطه با پلیدی کینه و عداوت اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: زمانی که زن و شوهر با یکدیگر جر و بحث نموده، صدایشان را روی هم بلند می کنند؛ در آن لحظه در گوشه گوشه خانه شیطان‌هایی مستقر می‌شوند که برای این جر و بحث شادی و سرور می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که مومن برادر مومن و همچون پیکره ای واحد است، خاطرنشان ساخت: روح ایمان و محبت اهل بیت علیهم السلام در کالبد همگان دمیده شده، این مهم به پیوند الهی و معنوی تعمیق می‌ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان این که خدمت و احسان در ساحت و میدان اخوت و برادری از دو صورت ملکی و ملکوتی برخوردار است، تصریح کرد: احترام و احسان به مومن در عین برخورداری از صورت ظاهری از صورت باطنی بخوردار ست؛ بدین صورت که وقتی مومنین به یکدیگر احسان و محبت می کنند، خدمتشان به یکدیگر در اصل خدمت به امام(ع) و روح واحدی است که انسان ها را به یکدیگر وصل نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha