یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست  خبری  پذیرش حوزه های علمیه

حوزه/معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: بزرگداشت علما و زنده نگه داشتن نام آنان در واقع زنده کردن اندیشه و علم است و در اصل یک قدم بزرگی در عصر حاضر می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت علامه بهابادی با اشاره به برگزاری کنگره این عالم شیعی در سخنانی اظهار کرد: اصل کار، خیلی عالی است. ما ملاعبدالله را به منطق می شناسیم و جنبه های دیگر شخصیت ایشان، کمتر شناخته شده است. زنده کردن اسم ایشان در واقع زنده کردن اندیشه است، زنده کردن علم و یک قدم بزرگی است.

وی افزود: بنده ۵ یا ۶ بار حاشیه را تدریس کرده‌ام و یک شرح بر حاشیه نوشته ام و یک عُلقه درونی به ایشان و کتاب حاشیه دارم. البته ایشان ابعاد دیگری هم دارند.

معاون آموزش حوزه های علمیه به زمینه های همکاری این معاونت با دبیرخانه کنگره اشاره کرد و گفت: «اطلاع رسانی معاونت آموزش به طلاب و اساتید حوزه از طریق کانال های موجود در فضای مجازی و همچنین سایت این معاونت و نیز اطلاع رسانی به مدیران حوزه های علمیه استان‌ها»، «همکاری در زمینه پایان نامه‌های حوزوی با موضوع شخصیت و تفکر علامه ملاعبدالله بهابادی»، «پیشنهاد همکاری بیشتر دبیرخانه با انجمن‌های علمی حوزه»، «تهیه مقدمه‌ای برای کتاب حاشیه شامل معرفی علم منطق، معرفی شخصیت علامه بهابادی و نیز تبیین نقش ایشان در ارتقاء علم منطق و این مقدمه توسط معاونت آموزش در ابتدای کتاب‌های حاشیه، چاپ شود» از جمله زمینه های همکاری و تعامل معاونت آموزش حوزه های علمیه با دبیرخانه کنگره می تواند باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha