سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام»

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در موضوع اربعین حسینی(ع) باید به توسعه جغرافیایی آن نیز توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در آئین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین(ع)» که در پژوهشگاه باقر العلوم(ع) در قم برگزار شد، اظهار کرد: باید قدردان نعمت اربعین حسینی(ع) باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا حدود ۲۵ سال گذشته از نعمت بزرگ اربعین محروم بودیم، مطرح کرد: اربعین حسینی(ع) صرفا یک اجتماع بزرگ نیست چراکه در ادیان و کشورهای مختلف نیز اجتماعات این چنینی داریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اربعین تنها شور عاشقانه جمعی نیست، عنوان کرد: همچنین اربعین حسینی(ع) فراتر از مجموعه‌ای از عواطف است که بعد از هزار سال مجال تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اصلی حماسه اربعین با خداوند است، خاطرنشان کرد: اربعین قصه رسوم، مناسک، شعائر، معنویت‌گرایی، جذابیت خدمت بی‌منت و علامت مومن بودن نیز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه زاویه نگاه‌ها به اربعین متفاوت است، تصریح کرد: در موضوع اربعین حسینی(ع) باید به توسعه جغرافیایی آن نیز توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز به مناسبت اربعین مواکبی برپا می‌شوند که بیش از دو هزار کیلومتر با کربلا فاصله دارند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنانشان بارها بر موضوع جاماندگان اربعین تاکید کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید به موضوع جاماندگان اربعین توجه ویژه‌تری داشته باشیم، ابراز کرد: در سال جاری مراسم جاماندگان اربعین در بیش از ۶۰۰ شهر و با پیاده‌روی مسیر ۵ هزار کیلومتری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در طول این مسیرها هشت هزار و ۵۰۰ موکب خدمت‌رسانی داشته‌اند، بیان کرد: این مراسم در بیش از ۶ هزار روستا نیز برگزار شده و بیش‌تر مسیرها به سمت امامزادگان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به مرزها نیز مواکب بسیاری برپا شد، اظهار کرد: تمام این اتفاقات به عنوان توسعه بخشی اربعین باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ خدمت بی‌منت اربعین می‌تواند توسعه جغرافیایی و زمانی داشته باشد، مطرح کرد: امروزه حتی در بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز راهپیمایی بزرگ جاماندگان برگزار می‌شود ولی محور این راهپیمایی‌ها نیز باید بحث ولایت باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اراده الهی در اربعین حسینی(ع) جاری است، عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری خون سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ در حال جوشش است و امروز نیز شاهد این جوشش هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha