یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما باید خدماتی که هست را قدر بدانیم، البته مسئولان ما هر چه کوشش کرده‌اند دستشان درد نکند و به آن‌ها خداقوت می‌گوییم اما باید بیشتر خدمت کنند، چرا که برای خدمت کردن مسئولیت پذیرفته‌اند، منتی هم نباید بر مردم داشته باشند که الحمدلله منتی ندارند، این خدمت‌ها باید هر چه بیشتر باشد، ما نیز باید به مسئولین خداقوت بگوییم و قدر خدماتشان را بدانیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار می‌شود، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و شهادت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت: در زیارت‌نامه امام حسین(ع) و امام رضا(ع) آمده که خدا بکشد آن کسی را که باعث شد شما به شهادت برسید، یعنی خدا بکشد کسی را که در قتل شما شریک است، چه آن‌هایی که شمشیر کشیدند و یا زهر آماده کردند و در شهادت دخیل شدند، چه آن‌هایی که با زبان در شهادت حضرت دخیل بودند.

وی با بیان اینکه این یعنی کسانی که تحت تأثیر جو سازی‌ها و تبلیغات دشمن قرار گرفتند و حرف دشمن را تکرار کردند، گفت: سال گذشته در همین ایام فتنه‌گران نقشه‌های شوم‌شان در کوچه و خیابان‌ها آوردند، آن کسانی که با این‌ها همراه شدند، آن کسانی که چشم و گوش بسته سیاهی‌لشکر منافقین، آمریکا و اسرائیل شدند، آن خون‌هایی که در دفاع از امنیت در گوشه و کنار این مملکت ریخته شد، این چشم و گوش‌های بسته‌ها، تماشاچی‌ها، بی‌تفاوت‌ها، سیاهی‌لشکرها در ریخته شدن آن خون‌ها شریک هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در ادامه زیارت‌نامه آمده چه آن کسی که دست به جنایت برد و شما را به شهادت رساند، چه آن کسانی که با سکوتشان، سیاهی‌لشکر و بی‌تفاوت بودنشان، زمینه را برای آدم‌های بی‌رحم فراهم کردند، مرگشان باد آن‌هایی که با دست، زبان، سکوت و هر چه در این جنایات مشارکت داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این برای ما درس بزرگی است، ما که بارها این جملات را در زیارت‌نامه برای امام حسین(ع) و امام رضا(ع) به زبان آورده‌ایم، باید از آن درس بگیریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمود اگر کسی مصیبت‌های ما را یادآوری کند و ذاکر مصیبت‌های ما اهل بیت(ع) باشد، خودش با این یادآوری‌ها گریه کند یا دیگران را بگریاند، روز قیامت که همه چشم‌ها گریان هستند، این چشم گریه نمی‌کند.

وی ادامه داد: حضرت در ادامه فرمودند، هر کس پای سخنرانی و مجلس اهل بیت(ع) برود که امر ما در آن مجلس زنده می‌شود، حرف از ما زده می‌شود و کلمات ما را بیان می‌کنند و یاد می‌گیرند، آن روزی که همه قلب‌ها مرده هستند، این آدم که دل به کلمات ما می‌سپرده با قلب زنده حضور دارد، قلب زنده یعنی قلبی که آیه قرآن را تحویل می‌گیرد و از آن لذت می‌برد، از حدیث لذت می‌برد، معارف نورانی دین به جان او نفوذ می‌کند، قلبی که سالم باشد لیاقت دارد آیه، حدیث و مطالب دینی را فرا بگیرد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: یک وقت ممکن است ما پای سخنرانی و خطبه‌های نماز جمعه باشیم، اما هوش و حواسمان جای دیگری باشد، البته بنده سال‌هاست شاهد صحنه‌های نماز جمعه هستم، الحمدلله فرهنگ مردم ما در استماع مطالب اهل بیت(ع) خیلی بالاست و حواسشان جمع است و دقت می‌کنند، این نشانه فرهنگ بالا و فهم دقیق مردم ماست، خدا ان‌شاءالله برکات خود را شامل حال شما قرار بدهد، بنابراین این حدیث امام رضا (ع) خیلی شامل حال شما نمازگزاران جمعه و شما علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت می‌شود.

وی یادآور شد: دو فاجعه بسیار دردناک برای فلسطینی‌ها پیش آمده که این روزها سالروز این دو فاجعه است، یکی سپتامبر سیاه نام گرفته است، در این روز کشتار فلسطینیان پناهنده در اردن اتفاق افتاد که پادشاه ملعون اسبق اردن فلسطینی‌های حاضر در کشور خود را مورد هجمه ناجوانمردانه قرار داد و نقل می‌کنند که بین ۱۲ تا ۱۵ هزار فلسطینی مظلوم و آواره را به شهادت رساندند و تعداد زیادی را هم مجروح کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: این یک جنایت بوده که صهیونیست‌ها و همدستان آن‌ها یعنی پادشاه اردن و دیگران مرتکب شده‌اند، اتفاق سنگین دیگری که برای فلسطینی‌ها افتاد هجمه و حمله به اردوگاه صبرا و شتیلا بود، در این دو اردوگاه هم سه روز با قمه، اسلحه و هر وسیله‌ای با یک نقشه هماهنگ‌شده با نخست‌وزیر ملعون سابق صهیونیستی، به جان فلسطینی‌ها افتادند و حدود سه هزار پناهنده به اردوگاه را در آنجا به شهادت رساندند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: این مصیبت‌ها را یادآوری می‌کنیم برای اینکه باید هر روز خشم ما نسبت به صهیونیست‌ها افزایش پیدا کند تا ان‌شاءالله به‌زودی شاهد برچیده شدن این شجره خبیثه و این غده سرطانی از مجموعه جغرافیای جهان باشیم.

وی عنوان کرد: روز شعر و ادب فارسی را در پیش داریم، این روز به‌مناسبت درگذشت استاد عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مؤمن، بسیجی، ادیب بلند پایه، استاد سید محمدحسین شهریار نامگذاری شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: استاد شهریار راجع به امیرالمؤمنین(ع) سروده عاشقانه‌ای دارند که حرف دل من و شما را با این ابیات زیبا بیان کرده‌اند، رحمت و رضوان خدا شامل حال این شاعر اهل بیت(ع) و حمایت و برکت خدا شامل حال همه شعرای آیینی و مؤمنی که در آتش عشق اهل بیت عصمت و طهارت می‌سوزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که دشمن اکنون دیگر مثل ایام قدیم وارد جنگ نمی‌شود، اصلاً امروز دشمن نمی‌تواند مثل قدیم وارد جنگ شود، چون موقعیتی ندارد که بخواهد به‌صورت مستقیم با ما بجنگد، چرا که هر کجا می‌آید شعله جنگ برافروزد، آن شعله دامن خودش را می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اکنون دشمن جنگ دیگری تحت عنوان جنگ ترکیبی یا شناختی را شروع کرده که حتماً بارها نام آن را شنیده‌اید، در این جنگ دشمن می‌آید روی ذهن‌ها و افکار جامعه کار می‌کند، چه کسی او را شکست می‌دهد؟ این جوانان بابصیرت او را شکست می‌دهند، دشمن می‌آید زیر گوش جوان ما می‌خواند و او را به کوچه پس کوچه‌های خلوت مفسده‌انگیز فضای مجازی می‌برد.

وی اظهار کرد: دشمن در این فضا حال جوان ما را خراب می‌کند، شناختش را تغییر می‌دهد و آن چیزی که دوست می‌دارد را در ذهن جوان ما وارد می‌کند و از او یک موجود دیگری می‌سازد، این جنایتکارانی که دست به قتل زده‌اند و شهدای امنیت ما مظلومانه به دست آن‌ها به شهادت رسیدند، وقتی محاکمه می‌شوند این حالت‌هایی که دشمن روی آن‌ها ایجاد کرده را بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد: در فتنه سال گذشته برخی‌ها در این زمینه رفوزه شدند، همه بی‌تفاوت‌ها و منفی‌باف‌ها رفوزه شدند، آن‌هایی که زبانشان، حرف‌هایشان و فضای مجازی‌شان در خدمت دشمن قرار گرفت جزو رفوزه‌ها بودند، هدف دشمن دو چیز مهم است که در روزهای اخیر در بیانات رهبر حکیم انقلاب شنیدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: وقتی مردم غیور سیستان و بلوچستان به زیارت رهبر فرزانه انقلاب مشرف شدند، ایشان فرمودند یکی از اهداف دشمن این است که کاری کند ما مشارکت حداقلی در انتخابات داشته باشیم، از اکنون باید حواسمان را جمع کنیم و حتماً در انتخابات مشارکت کنیم، البته در مشارکت هم باید حواسمان را جمع کنیم که بهترین نماینده انتخاب شود، نماینده انقلابی، مؤمن، پاکدست و دلسوز نسبت به مردم انتخاب شود، نه یک کسی که فقط منافع خودش را در نظر بگیرد یا همه همتش این باشد که چون آن دفعه رأی آورده، این دفعه هم باید رأی بیاورد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه ماست، هدف دشمن این است که ما در انتخابات مشارکت نکنیم و نسبت به این وظیفه بی‌تفاوت باشیم، اما ما بی‌تفاوت نخواهیم بود، هدف دوم دشمن این است که هر چه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کند می‌چرخند یک جایی یک چیزی را پیدا می‌کنند، آن نقطه منفی را بزرگ می‌کنند اما نمی‌آیند کارهای بزرگ را به چشم مردم بیاورند و کارهای بزرگ نظام را کوچک نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: ما باید خدماتی که هست را قدر بدانیم، البته مسئولان ما هر چه کوشش کرده‌اند دستشان درد نکند و به آن‌ها خداقوت می‌گوییم اما باید بیشتر خدمت کنند، چرا که برای خدمت کردن مسئولیت پذیرفته‌اند، منتی هم نباید بر مردم داشته باشند که الحمدلله منتی ندارند، این خدمت‌ها باید هر چه بیشتر باشد، ما نیز باید به مسئولین خداقوت بگوییم و قدر خدماتشان را بدانیم.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حلول ماه ربیع قرار داریم و باید بشارت ماه ربیع را به یکدیگر بدهیم، در حال پشت‌سر گذاشتن ماه‌های حزن و اندوه اهل بیت(ع) و ورود به ماه شادی و موالید خوشحال‌کننده هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خبر خوبی که در هفته گذشته داشتیم این بود که برادر ما، قاری بین‌المللی، جناب حاج مصطفی حسینی در مسابقات بین‌المللی اندونزی رتبه اول را کسب کردند، این خیلی مهم است، هم برای کشورمان حائز اهمیت است و هم برای استان مهم است، ما برای این برادر دعا می‌کنیم، ان‌شاءالله هر روز انس و علاقه‌شان به معانی و محتوای قرآنی بیشتر شود، اینکه خودشان را وقف قرآن کریم کرده‌اند مبارک‌شان باشد و امیدواریم هر سال رتبه‌های بالا بیاورند و خدا این توفیقات‌ را برای ایشان و همه قرآنی‌های کشور و استان روزی بفرماید.

وی تصریح کرد: دو مسئله دیگر اینکه زلزله بسیار مهیب در مراکش اتفاق افتاد که نزدیک ۳ هزار نفر زیر آوار ماندند و شاید این آمار باز هم تغییر کند، همچنین سیل ویرانگر در لیبی جان جمعیت زیادی را گرفت و جمعیت زیادی هم مفقود شدند و هیچ خبری از آن‌ها نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: ما تسلیت همه ملت ایران را خدمت عزیزان در لیبی و مراکش اعلام می‌کنیم، خود را شریک غم آن‌ها می‌دانیم و صمیمانه‌ترین همدردی‌ها و تسلیت‌ها را خدمتشان تقدیم می‌کنیم و امیدواریم خدای متعال بر دردهای آنان التیام ببخشد و همه مردم را هم دعوت می‌کنیم که به هر راه ممکن کمک‌های خود را آماده داشته باشند که ان‌شاءالله برای این عزیزان آسیب‌دیده ارسال شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha