دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ حسین الدیهی

حوزه/ معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین گفت: توافق اخیر بین آمریکا  و بحرین را نباید در راستای دموکراسی و حقوق بشر دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: تعهد آمریکا به تحکیم روابط با متحدانش در منطقه در چارچوب سیاست خارجی نباید به قیمت اهمال و غفلت از توجه به ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشری که خود به دروغ ادعا می‌کند باشد.

وی اظهار کرد: آمریکا با برخی کشورها به بهانه عدم اجرای دموکراسی یا پایبندی به اصول حقوق بشر دشمنی می‌کند و در عین حال از برخی دیگر از کشورهای دیکتاتور حمایت می‌کند و با آنها موافقت نامه‌های راهبردی امضا می‌کند.

معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با تأکید بر اینکه دولت آمریکا باید حقوق بشر و اصلاحات سیاسی را جزء ضروری برنامه خارجی خود با بحرین بداند ابراز داشت: آمریکا باید به دنبال اعمال فشار برای اصلاحات دموکراتیک و پاسخگویی به مردم بحرین باشد چرا که فداکاری‌های زیادی برای خواسته‌های خود انجام داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین الدیهی با اشاره به اینکه آنچه آمریکا به عنوان ابراز نگرانی مطرح می‌کند نه تنها ارزش ندارد بلکه حالت استبداد و دیکتاتوری در بحرین را تقویت می‌کند خاطرنشان کرد: آمریکا باید نگرانی خود را در جهت حمایت از حقوق بشر و تقویت دموکراسی و اصلاحات سیاسی و برپایی عدالت اجتماعی در بحرین با اقدامالت مشخص و به صورت ملموس انجام دهد.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه ۲۲ شهریور سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن توافقنامه امنیتی، اقتصادی و راهبردی را امضا کردند که به گفته بلینکن همکاری دفاعی و اطلاعاتی بین دو کشور را گسترش می‌دهد.

کاخ سفید نیز گفت این توافق کمک می‌کند که گام‌هایی که فرماندهی مرکزی آمریکا برای ادغام سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی در منطقه انجام داده است رسمی گردد و باعث افزایش آگاهی در حوزه دریایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha