دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: انس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند، چرا که اگر کسی قرآن را بشناسد احترام پدر و مادر، دوستی و رفاقت را هم می‌شناسد، می‌فهمد باید با چه کسی دوست باشد و با چه کسی نباید دوست باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز گذشته در جمع حافظان دختر چند جزء قرآن کریم از شهر شال، اظهار داشت: بهترین کاری که ما در دنیا می‌توانیم انجام دهیم فهم قرآن کریم است، اگر کسی قرآن را بفهمد خودش را هم می‌فهمد، یعنی می‌فهمد آدم یعنی چه و خودش را می‌شناسد، اگر کسی قرآن را بشناسد، خدا، قیامت و زندگی را هم می‌شناسد، اخلاق خوب را می‌فهمد و خوبی‌ها را یاد می‌گیرد، بدی‌ها را هم می‌فهمد و آن‌ها را کنار می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اُنس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند، ادامه داد: اگر کسی قرآن را بشناسد احترام پدر و مادر، دوستی و رفاقت را هم می‌شناسد، می‌فهمد باید با چه کسی دوست باشد و با چه کسی نباید دوست باشد، اگر کسی قرآن را بفهمد زندگی را خواهد فهمید و لذا زندگی برای کسانی که قرآن را می‌فهمند شیرین می‌شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنده در اولین روز ماه ربیع‌الاول به شما تبریک می‌گویم که زندگی خود را با قرآن گره زده‌اید، ربیع‌الاول ماه جشن، شادی، میلاد رسول اکرم (ص) و میلاد امام صادق (ع) است، ان‌شاءالله این قرآن‌شناسی در زندگی شما مایه برکت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شما دخترانی که حافظ جزءهایی از قرآن شده‌اید، بسیار قابل احترام هستید و دیدن شدن ما را بسیار خوشحال می‌کند، رهبر حکیم انقلاب نیز بسیار شما را دوست دارد، چرا که قرآنی هستید و با قرآن مأنوس شده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همواره این راه را ادامه دهید و باعث شوید دیگران هم در همین مسیر وارد شوند، در مدرسه به هم‌کلاسی‌های خود پیشنهاد انس با قرآن و حفظ قرآن کریم را بدهید و سعی کنید دوستان خود را به این مسیر وارد کنید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وقتی فردی را به مسیر قرآنی می‌آورید، هم خود آن فرد ثواب می‌برد، هم ثوابی برای شما نوشته می‌شود که باعث شده‌اید او به این راه آمده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدا پدر و مادران شما را حفظ کند که شما را این گونه تربیت کرده‌اند که علاقمند به مباحث قرآنی و حفظ قرآن باشید، خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، یعنی (همان کسانی که ایمان آورده‌اند و دلهایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد).

در انتهای این دیدار ، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به پرسش‌های قرآن‌آموزان و حافظان قرآن در رابطه با نحوه حفظ و تفسیر قرآن پاسخ داد.

اُنس با قرآن زندگی را برای انسان شیرین می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha