پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
منصور شوقانی

حوزه/ سردار شوقانی گفت: امسال مجموعه سپاه و بسیج استان سمنان اجرای ۴۳ عنوان برنامه شاخص را به مناسبت هفته دفاع مقدس در ذیل برگزاری سه هزار فعالیت تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سردار منصور شوقانی، در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیج و سپاه استان سمنان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بنیاد ملی نخبگان این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما متحدیم» برگزار می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی، ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی، پایداری و مقاومت و در یک جمله مظهر تدبیر و حکمت بود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خروجی هشت سال دوران دفاع مقدس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وحدت و اقتدار ملی و امنیت ملی عنوان کرد و افزود: در اغتشاشات سال گذشته همگان شاهد بودیم که دشمنان به دنبال تضعیف وحدت ملی و به دنبال آن ضربه زدن به امنیت ملی کشور بودند.

سردار شوقانی تصریح کرد: تمام تلاششان را کردند تا به اهداف شوم خود در جنگ ترکیبی دست پیدا کنند اما به فضل الهی ناکام ماندند.

وی ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای جهاد تبیین گفت: باید از هر ابزاری در این مسیر برای ترویج و انتقال فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان امروز استفاده شود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم از پزشک تا کارگران و معلمان و دانش آموزان و دانشگاهیان و طلاب و پیر و جوان و زن و مرد نقش‌آفرینی کردند و آن حماسه بزرگ را رقم زدند و امروز هم با حضور آحاد مردم ایام دفاع مقدس جشن گرفته می‌شود.

سردار شوقانی با بیان اینکه امسال بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس است، عنوان کرد: به همین منظور ۴۳ عنوان برنامه شاخص و کلان در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سه هزار فعالیت ذیل برنامه‌های شاخص و محوری هفته دفاع مقدس در سراسر استان سمنان تعریف شده است.

جانشین فرماندهی سپاه استان سمنان گفت: در طلیعه آغاز هفته دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریورماه برنامه سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز به صورت متمرکز کشوری و استانی برگزار می‌شود.

سردار شوقانی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان را اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب اسلامی که پنجم مهرماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد و افزود: این جوانان در واقع مدافعان حرم، امنیت و سلامت، جهادگران فرهنگی و علمی، خادمان شهدا، فعالان قرآنی، روشنگران تبیینی و بصیرتی، جهادگران خدمت‌رسانی و گروه‌های جهادی محسوب می‌شوند.

وی گفت: با عنوان جهاد امیدآفرینی اردوی راهیان پیشرفت فرهنگیان و دانش آموزان با حضور ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و ۴۰ نفر از دانش آموزان در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزاری رزمایش فرهنگی در قالب عناصر فعال تربیتی، فرهنگی و ایثارگری، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای طرح همشاگردی مهربان را از دیگر ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس برشمرد.

سردار شوقانی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار بسته لوازم‌التحریر ویژه دانش آموزان نیازمند استان سمنان در قالب اجرای طرح همشاگردی مهربان تهیه شده است که این بسته‌ها از طریق بسیج دانش‌آموزی بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه در مرکز استان سمنان، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی کاروان‌های مقاومت از مسجد تا مدرسه در قالب اعزام رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس به منظور تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و خاطرات و بیان ایثارگری رزمندگان، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و ایستگاه‌های صلواتی در دانشگاه‌ها به همت بسیج سازندگی و رونمایی از کتاب عکس شهدا و رزمندگان دفاع مقدس با عنوان «قائمیون» را از دیگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha