شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه هفته دفاع مقدس با حضور مدیران مدارس علمیه استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهدای روحانیت طلایه داران شهیدان هستند، چرا که همیشه و همواره در طول اسلام علمای بزرگوار پیش قدم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در جلسه شورای بسیج حوزه علمیه استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در دوران شکوهمند دفاع مقدس شاهد اتحاد و همدلی ملت مقام ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح بودیم که برای حفظ انقلاب نوپای ایران اسلامی جوانمردانه ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: سال ۵۹ و در حالی که کمتر از ۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت رژیم بعثی صدام جنگ نابرابری را علیه کشورمان آغاز کرد، اما نتیجه و پایان آن چیزی جز رسوایی و بی‌آبرویی برای صدام و ارتش وی را به همراه نداشت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حضور امام راحل(ره) و نقش بی‌بدیل ایشان در روحیه دادن به رزمندگان و همچنین همبستگی و همدلی که میان مردم و مسئولان ایجاد کرده بودند، باعث شد تا جنگ با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان برسد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور تقوای شهیدان، شیرزنان و غیورمردانی است که خط سرخ آزادمردی و عزت را پیمودند و مردانه و با سلاح ایمان و اخلاص در برابر دنیای زر، زور و تزویر ایستادند و سروقامتانه ماندند تا عزت و شرافت انسان‌ها پایدار بماند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: دوران دفاع مقدس گنج عظیمی است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره به آن اشاره داشته‌اند، ما میراث‌دار فرهنگ دوران دفاع مقدس هستیم و باید در این راه تلاش کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت دفاع مقدس، بیان کرد: شهدای روحانیت طلایه داران شهیدان هستند، چرا که همیشه و همواره در طول اسلام علمای بزرگوار پیش قدم بوده‌اند.

وی اظهار کرد: شهدای روحانی با حضور در جبهه‌ها درس شجاعت، مجاهدت و مقاومت به همگان آموختند و امروز ضروری است آحاد جامعه از سیره آنها درس بگیرند.

گفتنی است برگزاری شب خاطره رزمندگان، دیدار با خانواده شهدای روحانیت، برگزاری مسابقه دفاع مقدس، تجلیل از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدای روحانیت، بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه استان قزوین می‌باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha