دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌ الله احمد جنتی

حوزه/ دبیر شورای نگهبان گفت: از تلاش‌های رئیس‌جمهور برای دفاع از حقوق ملت ایران و تبیین مواضع حقیقت‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌ الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) این شورا با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر که عزت و امنیت امروز ایران اسلامی حاصل مجاهدت‌های آنهاست را گرامی می‌داریم و به روح بلند آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با هدف متوقف کردن انقلاب اسلامی جنگ تمام عیار هشت‌ ساله را به مردم ایران تحمیل کرد و همه ظرفیت‌های خود را برای تسلیم کردن این ملت غیور به صحنه آورد، اما در عمل نه تنها به هدف خود نرسید بلکه باعث گسترش بیشتر پیام‌های انقلاب اسلامی شد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دفاع مقدس هشت ‌ساله صحنه تحقق وعده‌ها و آشکار شدن سنت‌های الهی بود، گفت: مردم مومن ایران با اعتقاد راسخ به آموزه‌های ارزشمند دین مبین اسلام و با این باور که تنها راه موفقیت در برابر قدرت‌های استکباری، مقاومت و ایستادگی است، در برابر سختی‌های جنگ تحمیلی صبر کردند و نتیجه این ثبات قدم، نصرت خداوند و پیروزی در این جنگ نابرابر بود.

وی عنوان کرد: امروز جبهه جهانی مقاومت با الگوگیری از دفاع هشت ساله ملت ایران، در برابر جهان سلطه ایستاده است و نقشه‌های طراحی شده توسط آن‌ها برای اداره جهان را بر هم زده است.

آیت‌الله جنتی فراگیری سبک زندگی جهادی در ایران اسلامی را از ثمرات دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: همه تلاش‌های مجاهدانه که در عرصه‌های مختلف در کشور شاهدیم به یادگار مانده از آن دوران پرافتخار است.

قدردانی از رئیس‌جمهور

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود از سخنان شب گذشته آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل نیز قدردانی کرد و گفت: از تلاش‌های رئیس‌جمهور برای دفاع از حقوق ملت ایران و تبیین مواضع حقیقت‌طلبانه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین مصاحبه‌ها و دیدارهایی که انجام دادند تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف طراحی‌های رسانه‌ای دشمنان ایران اسلامی این است که نگذارند پیام‌های متعالی انقلاب اسلامی به درستی به اندیشمندان سایر کشورها منتقل شود و استفاده از این چنین فرصت‌هایی باعث برهم خوردن این طراحی‌های ظالمانه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • واقعیت یا آرزو؟ IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    89 0
    تریبون سازمان ملل، موقعیتی برای بیان ایده هر کشور در جهت جلب همکاری جهان برای مسائل ملت‌ها است. طرح مباحث انتزاعی و آرمانی از تریبون سازمان ملل بدون در نظر گرفتن مقتضیات کشورها و روابط قدرت در جامعه ملل، صرفاً بیان دیدگاه‌هایی است که نمی‌تواند کمک چندانی به ملت‌ها داشته باشد. چه آن‌که طرح ایده‌ها بدون پیشنهاد سازوکار اجرایی آن یا بیان الگوی موفق آن در کشور گوینده ایده، پارادوکس بزرگی از واقعیت و آرزو را پدید می‌آورد. در چنین شرایطی، به اعتقاد کارشناسان روابط بین الملل، رئیس جمهور ایران می توانست سخنرانی مطلوب تری، با نگاه به مسائل ایران، که علت آن مسائل در رابطه ایران با کشورها نهفته است را طرح نماید. ابتکارعمل هایی به ویژه برای رفع تحریم های اقتصادی، که فضای طرح و بیان آن تریبون سازمان ملل بود.
    • ؟! IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      0 28
      انتزاعی و آرمانی؟! چون باور ندارید انکار می کنید، مشکل از شماست، باورتان را اصلاح کنید خواهید دید که واقعیت است. شما کمکهای مومنانه مردم در حوادث و غیر آن ندیده اید؟ اینها همان آرمانهای واقعیت یافته اند، خارج منعکس نمی کند، شما هم چشمتان را بروی حقایق می بندید.
  • افسوس! IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    82 0
    آقای رئیسی در حالی که کشور عزیزمان ایران، از معضلات بزرگ زیست‌محیطی مانند بحران کم‌آبی، فاجعه خشک شدن دریاچه ارومیه، نابودی جنگل‌ها و... رنج می‌برد، برای انتقال تجارب جمهوری اسلامی در حفظ محیط زیست و استفاده از انرژی‌های پاک و پایدار نیز اعلام آمادگی کرد!! آیا در بین انبوه مشاوران رییس‌جمهور (که حقوق‌های ده‌ها میلیونی می‌گیرند) یک فرد دلسوز و مشفقی نبود که به ایشان یادآور شود، در عصر انفجار اطلاعات که حتی مردم عادی از جدیدترین رویدادهای جهان اطلاع دارند،.......
    • خاصیت انفجار اطلاعات IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      0 17
      خب اتفاقا خاصیت انفجار اطلاعات این هست که کثرت اطلاعات پراکنده شده اجازه انتخاب را مشکل می کند و ممکن است اطلاعات ارائه شده براحتی به مخاطبان نرسد، اعلام از طریق مسئول مملکتی در سازمان ملل، باعث جلب توجه بیشتری می شود. در ضمن به دلیل همان مشکلات و بدنبال آن تجارب برخورد با آنها، می بایست این تجارب را به دیگران منتقل کرد هر چند ما خودمان در مسیر باشیم اما می توانیم آنچه تا کنون از تجربه ها آموخته ایم به دیگران هم منتقل کنیم و هم چنین با بازگویی تجارب دیگران از سوی آنها به تکمیل و ارتقای اطلاعات خود برسیم