یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه جنگ تحمیلی، جنگ جهانی بود، گفت: ۴۶ کشور از عراق حمایت مالی و حتی ابر قدرت‌های جهان از این کشور پشتیبانی می‌کردند اما رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دنیا ایستادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح زنجان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ جلوه خوبی ندارد و ابعاد مختلفی را در برمی‌گیرد، اما نیروهای مسلح و بسیج مردمی جلوه‌های زیبایی از رشادت و فداکاری را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۳ هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یادآور شد: در آن موقع، جمعیت استان ۶۰۰ هزار نفر بود که تقدیم این تعداد شهید، کار هنرمندانه‌ای است و این موضوع باید برای نسل کنونی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون دشمن با جنگ ترکیبی در حال منحرف کردن ذهن جوانان است، تصریح کرد: وظیفه پیشکسوتان این است تا آنچه را که در جنگ دیده‌اند بازگو کنند و جوانان را با اهداف دفاع و حماسه‌آفرینی‌های جنگ تحمیلی آگاه کنند.

وی به ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان در کنار افزایش آگاهی و بینش تأکید کرد و گفت: باید توجه کرد که ایستادگی نیز هزینه دارد، اما ارزشمند است ولی هزینه عقب‌نشینی و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های بیگانگان ذلت‌بار و خفت‌بار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با وجود تمامی مشکلات و دشمنی‌ها با اقتدار در مسیر پیشرفت و شکوفایی قدم برداشته و اکنون به الگوی دیگر کشورها تبدیل شده و تصمیمات مهم بدون نظر ایران گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، پژوهشی، عمرانی و نظامی پس از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب به شکوفایی رسیده و در زمان حاضر خستگی معنی ندارد و باید مسیر پیش رو با قوت ادامه‌ دهیم.

امام جمعه زنجان به حضور رییس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور سفیر خوبی بود و پیام انقلاب را به جهانیان رساند.

وی با اشاره به اینکه روز ۳۱ شهریور ۵۹ هشت پایگاه هوایی کشورمان توسط عراقی‌ها بمباران و شیپور جنگ نواخته شد، ادامه داد: ایران آغازگر جنگ نبود و بسیاری از روستاها و حتی شهرهای کشور ویران شد، اما ایران راه ایستادگی و مقابله را انتخاب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، جنگ جهانی بود، گفت: ۴۶ کشور از عراق حمایت مالی و حتی ابر قدرت‌های جهان از این کشور پشتیبانی می‌کردند اما رزمندگان ما با دستان خالی در برابر دنیا ایستادگی کردند.

وی افزود: بزرگترین کار امام خمینی(ره) در آن زمان، تشکیل سازمان بسیج مستضعفین بود و اقشار مختلف مردم نیز برای مقابله با دشمنان به میدان آمدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha