دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری مراسم سوگواری امام حسن عسکری (ع) در مدرسه علمیه ریحانه النبی (ص) شهرستان شادگان

حوزه / مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان گفت: صرف انتظار اجر کثیری دارد، ولی لازم است تا منتظر حقیقی شرایط ظهور را برای تعجیل در فرج مهیا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) امروز با حضور مدیر، اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه ریحانه النبی (ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم، خانم آلبولافی مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی (ص) شهرستان شادگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) «اَلْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ»، اظهار داشت: «منتظر امر ما مانند کسی است که در راه خدا به خون خود درغلتد».

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار مردم را به وکلا سوق می‌دادند چون قبل از این زمان چنین موردی نبوده و مردم مستقیما با امام زمان خود در ارتباط بودند، پس ائمه به امر پروردگار برآن شدند که مردم را کم کم به غیبت عادت دهند، تا اگر امام عصر هم غائب باشد با وکیل یا نائب از طرف ایشان امور جامعه از قبیل وجوهات شرعی، عبادات و بقیه موارد پیش می‌رود.

آلبولافی گفت: از حدیث مذکور این نکته استنتاج می‌شود که صرف انتظار اجر کثیری دارد، ولی لازم است تا منتظر حقیقی شرایط ظهور را برای تعجیل در فرج مهیا کند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان بیان کرد: اجر نفس کشیدن در دوران حکومت حقه صالحین و حکومت موعود منتظر، از شهادت نیز بالاتر است و با ظهور حضرت بقیه الله(عج) دنیا آباد خواهد شد و شیاطین جن و انس نابود می‌گردند و معصومین و اصحاب باوفای ایشان رجعت می‌کنند، به همین سبب زمان ظهور، قیامت صغری نامیده شده است.

وی با اشاره به روایت امام حسن عسکری(ع) مبنی براینکه «دورانی که مردم در زمان غیبت او هستند به امامت او اعتقاد دارند و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمامی زمان‌ها برترند»، اظهار کرد: مردم دوران آخر الزمان با ویژگی‌های مذکور در حدیث شریف برترین مردم هستند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) می‌توان به مداحی و ذکر مصیبت توسط مداح خانم جابری اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha