شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن سالروز امامت امام زمان(عج) در سیراف

حوزه/ یکی از ائمه جمعه بوشهر با بیان اینکه انتظار حلقه اتصال شیعه با امام معصوم است، گفت: چنانکه می‌دانید «ولایت» و «امامت» رکن اساسی مکتب تشیع است و اعتقاد به ضرورت وجود حجت خدا و امام معصوم در هر عصر و زمان از مهمترین نقاط تمایز این مکتب از سایر مکتب‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جشن سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش سیراف و مداحی حاج حسین روشن، کربلایی عباس آذر و کربلایی غلامرضا آذر در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سیراف برگزار شد.

امام جمعه بندر سیراف در این مراسم اظهار داشت: در تفکر شیعی، انتظار موعود، به‌عنوان یک اصل مسلم اعتقادی مطرح بوده و در بسیاری از روایات بر ضرورت انتظار امام عصر(عج) تصریح شده است.

حجت الاسلام صادق عاشوری با بیان اینکه انتظار، حلقه اتصال شیعه با امام معصوم است، گفت: چنانکه می‌دانید «ولایت» و «امامت» رکن اساسی مکتب تشیع است و اعتقاد به ضرورت وجود حجت خدا و امام معصوم در هر عصر و زمان از مهمترین نقاط تمایز این مکتب از سایر مکتب‌هاست.

امام جمعه بندر سیراف، انتظار را عامل پویایی و سازندگی فرد و اجتماع عنوان کرد و گفت: انتظار، معیار ارزش، آرزوها و آمال انسان‌هاست که معیار خوبی برای سنجش میزان رشد، کمال و تعالی آنهاست.

حجت الاسلام عاشوری اظهار کرد: اولین و مهمترین وظیفه‌ای که هر شیعه منتظر بر عهده دارد کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش است، بهترین راه برای پی بردن به مراتب و مقامات بلند امامان معصوم شیعه به طور کلی و امام عصر(عج) به طور خاص، مطالعه و تأمل در کتاب‌هایی است که در این زمینه نگاشته شده است.

امام جمعه بندر سیراف گفت: وظیفه مهم دیگری که هر شیعه منتظر بنا بر روایتی از امام صادق(ع) بر عهده دارد، پیراستن خود از خصایص ناپسند و آراستن خود به اخلاق نیکو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha