یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هرمزگان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برنامه ریزی این مرکز برای رسیدن به مرجعیت علمی در سال ۱۴۱۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در دیدار با کارکنان مدیریت حوزه خواهران استان هرمزگان، بیان کرد: خوشحالم که در آغاز امامت امام زمان(علیه السلام) خدمت سربازان ایشان هستم.

وی با اشاره به اینکه، از حوزه علمیه خواهران هرمزگان راضی هستیم ولی کافی نیست، انتظار بیشتری داریم، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون تبلیغ صحبت فرمودند، تبلیغ پرده از حقایق بر می‌دارد و همه معاونت‌ها مبلّغ هستند.

برنامه حوزه‌های علمیه خواهران برای رسیدن به مرجعیت علمی در سال ۱۴۱۴

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: موقعیت استان هرمزگان موقعیتی دارد که این استان را با استان‌های دیگر متمایز می‌کند؛ ما شهیده‌ای در این استان داریم که در استانهای دیگر نداریم.

وی اظهار کرد: در بعضی از روایات آمده که پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله و سلم) به صورت نوری قبل از حضرت آدم و حوا بوده اند، پیداست جایگاه پیامبر در این گِردانه معرفتی جایگاه ویژه‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به حضرت زهرا (س) می‌فرمایند "فداها ابوها"؛ ام ابیها که همه وجود پیامبر خلاصه می‌شود در وجود یک زن.

برنامه حوزه‌های علمیه خواهران برای رسیدن به مرجعیت علمی در سال ۱۴۱۴

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر می فرماید" قُل لَا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربَی(شوری آیه ۲۳)" ادامه داد: رسالت پیامبر(ص) مودت است؛ قرب یعنی نزدیکی، یعنی نزدیک ترین خویش مونث پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم). امیدوارم با تلاش‌های همه مردم بالاخص حوزه‌های علمیه خواهران به مودت و دوستی نسبت به حضرت زهرا(سلام الله علیها) برسیم.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه همه‌ی سختی‌های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) یک‌طرف، مودت هم یک‌طرف، افزود: ما در چنین فرهنگی زیست می کنیم، همچنین اشخاص بزرگی داریم و مبلّغ وجودشان هستیم.

برنامه حوزه‌های علمیه خواهران برای رسیدن به مرجعیت علمی در سال ۱۴۱۴

حجت الاسلام والمسلمین فاضل بعد از تبیین افق ۱۴۱۴ افزود: ان شاءالله در سال ۱۴۱۴ به مرجعیت علمی برسیم.

وی افزود: دیگران می خواهند نور خداوند را خاموش کنند ولی «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (توبه ۳۲)

برنامه حوزه‌های علمیه خواهران برای رسیدن به مرجعیت علمی در سال ۱۴۱۴

خانم عباسی ندوشن، مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان هم در ابتدای جلسه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و خوش‌آمدگویی به حجت الاسلام و المسلمین فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به تشریح فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مدارس استان پرداخت.

در پایان همکاران مدیریت استان هرمزگان نظرات و درخواست‌های خود را با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha