یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حال و هوای سامرا در شب شهادت امام حسن عسکری (ع)

حوزه / امام جمعه همدان گفت: ۳ سفارش امام حسن عسکری(ع) برای اینکه فردی مورد توجه اهل بیت(ع) قرار گیرد عبارت است از، مومن باید از خداوند بترسد، آبرو و زینت اهل بیت(ع) باشد و کاری کند تا مردم جذب اهل بیت(ع) شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی شهر بهار در مسجد روستای آبرومند با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات موکب‌داران در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در ایام اربعین صحنه‌های بسیار زیبایی را مشاهده کردیم و حتی گاهی افرادی همه دارایی خود را در اختیار زائران قرار می‌دادند که قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه انسان باهوش به فکر آخرت و قیامت است، گفت: فرد زرنگ و موفق، فردی است که به زن و فرزند خود و یا همسایه‌اش بدهکار نباشد و اگر روزی از این دنیا رفت، کار انجام نشده‌ای نداشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) در رابطه با سفارش ایشان به مومنان، خاطرنشان کرد: در این روایت آمده است اگر فردی می‌خواهد مورد توجه اهل بیت(ع) قرار بگیرد، باید در گام اول از خداوند بترسد.

وی با بیان اینکه دیگر سفارش حضرت این است که مومنان باید آبروی اهل بیت(ع) باشند، یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) در ادامه این روایت فرمودند، مومنان باید زینت ما و خاندان ما باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برپایی ۱۵۰ موکب توسط مردم استان همدان، موضوعی کم‌نظیر بود و باید گفت مردم استان در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: بانوان بسیاری در موکب‌ها به صورت شبانه روز در حال خدمت و تلاش بودند که حتی هیچ اسمی از آنها مطرح نمی‌شود، اما مهم آن است کسی که باید ببیند می‌بیند و این ارزشمند است، البته وظیفه ماست که از این خدمات تقدیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مومنان باید کاری کنند تا مردم جذب اهل بیت(ع) شوند، گفت: شیخ زکزاکی پس از حضور در ایران و دیدن حضرت امام(ره) جذب ایشان و سپس شیعه شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی با همین دیدگاه و تفکر توانست در نیجریه‌ای که شیعه‌ چندانی نداشت، ۱۵ میلیون نفر را شیعه کند، اظهار کرد: یک نفر مثل شیخ زکزاکی عاشق و شیفته امام خمینی(ره) می شود اینگونه مردم را به شیعه دعوت می‌کنند و گاهی یک نفر هم با عملکرد اشتباه خود مردم را از اسلام و شیعه دور می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha