شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت حجت الاسلام والمسملین صدرالدین سید محمد صدر طباطبایی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ما قَبَضَ اللّه ُ تَعالی عالِما مِن هذهِ الاُمَّهِ إلاّ کانَ ثَغرَهٌ فِی الإسلامِ، لا تُسَدُّ ثُلمَتُهُ إلی یَومِ القِیامَهِ.

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: خداوند متعال عالمی را از میان این امت نَبرَد، مگر این که رفتن او رخنه‌ای در اسلام باشد که تا روز قیامت این رخنه بسته نمی‌شود.

عروج ملکوتی عالم پارسا و زاهد، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه، حضرت آیت‌الله سید صدرالدین محمد صدر طباطبایی (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

شخصیتی بی‌نظیر که مصداق بارز یک روحانی فداکار، مردمی و انقلابی بود که همه عمر شریف خود را وقف خدمت به اسلام ناب محمدی(ص) کرد و همواره در خدمت انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

ایشان روحانی‌ مجاهد، شجاع و ضد صهیونیسم بود که در زمان حضور خود در فلسطین اشغالی (بیت المقدس، الخلیل، بیت اللحم و ...) به یاری برادران و خواهران فلسطینی‌مان شتافت.

از مجاهدت‌های ایشان حضور در صحنه‌های حساسی مانند تهاجم عوامل رژیم منحوث پهلوی به مدرسه فیضیه قم و قیام پانزده خردادماه در تهران و نیز در برخی دیگر از درگیری‌های رژیم طاغوتی با مردم مسلمان و انقلابی بود که حضوری فعال و موثر داشتند.

همچنین امامت جمعه، حضور در دستگاه‌های قضائی و نمایندگی مجلس از دیگر سوابق آیت الله صدر طباطبایی (ره) بود.

اینجانب این مصیبت وارده را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله)، مردم شریف استان یزد علی الخصوص شهرستان مهریز، بیت مکرم و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای ایشان علو درجات و حشر با امام حسن عسکری(ع) و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله
محمد شمس
مدیر حوزه علمیه استان یزد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha