یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز به برکت قیام ۶۰ سال پیش امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران، گفتمان مهدویت را در عالم فریاد می زند و پرچم آن را برافراشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه شامگاه دوشنبه سوم مهرماه در همایش عهدجانان حوزویان با صاحب الزمان(عج) که در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران با جمع پرشور حوزویان خواهر و برادر برپا شد، با تبریک آغاز سالروزامامت حضرت مهدی(عج) و هفته دفاع مقدس اظهارکرد: امشب حوزه و روحانیت در این مکان مقدس جمع شده اند که تجدید بیعتی دوباره و عهد جانانی را با حضرت بقیةالله اعظم (عج) داشته باشیم و به عنوان سربازان آن حضرت میثاق دوباره‌ای را ببندیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: جریان حضرت و قیام جهانی و رستاخیز ایشان ریشه در تاریخ بشر، نبوت، رسالت و امامت دارد و جزء تعالیم همه ادیان و بشارت رسولان از آدم تا خاتم (ص) بوده است و ما به عنوان سربازان حضرت پرچمدار این نهضت و حرکت جهانی هستیم.

آیت الله اعرافی به فلسفه قیام حضرت مهدی (عج) اشاره کردو گفت: قیام امام عصر(عج) در متن قرآن کریم وجود دارد که حدود ۵۰ آیه به صورت دقیق به این موضوع اشاره دارد و اگر کمی مفهوم را باز کنیم تعداد آیات به ۱۰۰ و اگر مفهوم و تفسیر را بیشتر کنیم تا ۳۰۰ آیه و حتی بیشتر به موضوع عصاره خلقت، حجت خدا حضرت مهدی(عج) و قیام ایشان اشاره دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت:علی رغم همه جعل حدیث‌ها و عنادها، امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی که ۶۰ سال پیش امام خمینی(ره) قیام نهضتی را آغاز کرد که امروز داعیه دار و پرچمدار مهدویت است وگفتمان نوین مهدویت را در عالم فریاد می کشد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه تصریح کرد: اگر نهضت امام خمینی(ره) نبود و این انقلاب شکل نگرفته بود هم اسلام در غربت بود وهم روحانیت در انزوا، همین مسجد مقدس در گمنامی به سر می برد، تمام نمادهای بی دینی و فتنه ها قوت و شدت می گرفت و امواج شیطانی سراسر عالم اسلام را احاطه می‌کرد، انقلاب اسلامی آمد و انتظار فرج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) را در عالم فریاد و طنین انداز نمود.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: مطمئن باشید که در این مسیری که با خون شهدا آبیاری و ایستادگی، رشادت، ایثار و مقاومت سرلوحه فعالیتها است، هیچگاه پرچم ولایت حضرت مهدی(عج) زمین گذاشته نمی شود و این مسیر، راه عشق، مقاومت، دلدادگی، اخلاق، معرفت است که حوزه های علمیه و روحانیت معظم سربازان این قلمرو بوده و در طول تاریخ نمونه های متعددی از علمای اَعلام وجود دارند که مخلصانه مفتخر به سربازی امام عصر(عج) بوده اند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha