جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ک

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان برلزوم مطالبه گری طلاب از مسئولان حوزه تأکید کرد و گفت: رشد و پیشرفت طلاب در عرصه های مختلف در سایه مطالبه گری از مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی روز گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه برادران و خواهران منطقه کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) این شهر ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در مراسم اظهار داشت: ابتدای انقلاب روحانیت از لحاظ تعداد محدود بود، ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز در دورترین نقاط جهان طلبه مبلغ معارف اهلبیت علیهم السلام داریم.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان تصریح کرد: در آیات قرآن در توصیف مبلغان دینی آمده است که ایشان کسانی هستند که تبلیغ دین خدا می کنند و خداترس هستند و از احدی غیر از خداوند هراسی ندارند .

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی و حقیقی با حوزه هراسی و سیاه نمایی به دنیال ضربه زدن به جایگاه روحانیت می باشد، تصریح کرد: باید خدا را شاکر باشیم که برکت نور معصومین علیهم السلام با حضور مبلغین دینی و روحانیت کلام اهلبیت علیهم السلام در جهان می درخشد.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان برلزوم مطالبه گری طلاب از اساتید حوزوی تأکید کرد و یاد آورشد: رشد و پیشرفت طلاب در عرصه های مختلف در سایه مطالبه گری از مسئولان خودشان می باشد.

وی با بیان لزوم تعامل حوزه های علمیه با ارکان و ارگانهای موجود در جمهوری اسلامی ایران و همچنین رویکرد آیت الله اعرافی که منشعب از راهبری مقام معظم رهبری است، گفت: اگر زیرساخت نظام جمهوری اسلامی ایران حوزه علمیه نبود شاید با تمام غنای علمی و معنوی که حوزه دارد ، دین و اسلام در کتابخانه ها و پستو ها می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی برلزوم توسعه کرسی های آزاداندیشی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: طلاب باید اجرای کرسی های آزاداندیشی را از ما مطالبه کنند.

وی از راه اندازی مرکز مشاوره سماح طی یک ماه گذشته خبرداد و یادآورشد: این مرکز دو روز در هفته در مرکز مدیریت، در خدمت طلاب و خانوادهایشان می باشد.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان به موضوع تبلیغ اشاره کرد و یادآورشد: به منظور رفع دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون موضوع تبلیغ از مدیران مدارس درخواست کرده ایم یک نفر را به عنوان معاون تبلیغ مدرسه تعیین کنند تا مهارتهای تبلیغی در مدارس علمیه منطقه ترویج شود.

حجت اسلام والمسلمین اسماعیلی در پایان برلزوم راه اندازی واحد فضای مجازی در مدیریت کاشان تأکید کرد و یاد آورشد: مجوز بکارگیری ۲۰ نفر را برای تولید محتوا در فضای مجازی گرفته ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha