دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان داشتن برنامه ای دقیق برای ایفای نقش در دوران حاضر را گوش زد کرد و یادآور شد که نظام جامع این حوزه با همین نگاه آماده شده که هر طلبه ای در هر مقطعی بتواند بر اساس نیاز امروز ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان که در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با استفاده از تعبیر قرآنی کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ(ابراهیم/۲۴) برای روحانیت، گفت: حوزه علمیه در طول تاریخ نقش بی بدیلی را ایفا کرده و جایگاه مهمی در همه عرصه ها داشته است.

وی به نقش پاسداشت دین و دفع شبهات و تحریفات در کنار رسالت بیداری و هدایت دینی مردم توسط روحانیت و حوزه های علمیه اشاره و ابراز کرد: همه بزرگان و عالمان دین در عرصه فهم، تبیین و اجرای دین و نیز هدایت دینی و سیاسی، در ادوار مختلف نقش داشته و شاگردانی در این زمینه پرورش داده اند.

روحانیت، رکن ایجاد و حفظ نظام است

مدیر حوزه علمیه خراسان به جلوداری روحانیت در صحنه های مختلف در طول تاریخ اشاره کرد و از انقلاب اسلامی گفت که با راهبری و رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و حوزه های علمیه در آن دوران و نیز پس از پیروزی، نقش بی بدیلی را ایفا کردند و علیرغم تلاش دشمن علیه آنان، کار خود را پیش برده اند زیرا ایجادکننده این حرکت و رکن اصلی در حفظ آن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، داشتن برنامه ای دقیق برای ایفای نقش در دوران حاضر را گوش زد کرد و یادآور شد: نظام جامع حوزه علمیه خراسان با همین نگاه آماده شده که هر طلبه ای در هر مقطعی بتواند بر اساس نیاز امروز ایفای نقش کند.

وی بر همراهی همه حوزویان در اجرای این برنامه تاکید کرد و از استعداد و نخبگی طلاب و اساتید این حوزه گفت که می توان آینده قوی و امیدوارانه ای را رقم زد.

جهاد تبیین، وظیفه حوزه هاست

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنانش از جهاد تبیین گفت که مقدمه ای برای اصلاح و مطالبه می باشد و از این رو مسئله تبلیغ و تبیین به عنوان اولویت اول برای حوزه های علمیه از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط ابراز کرد: باید در میدان تبیین همانند عرصه نظامی، نقش پیشگیرانه و پیش‌دستانه داشت و به روایت درست بپردازیم.

وی توانمندی در عرصه رسانه و فضای مجازی را نیز در این زمینه مهم خواند که می توان با قدرت از آن استفاده کرد و نقش و وظیفه خود را با انجام کاری قوی، ایفا کرد.

توجه دادن به ضرورت و لزوم ورود به میدان تبیین از سوی اساتید حوزه های علمیه از تاکیدهای حجت الاسلام و المسلمین خیاط بود که بر این اساس، به داشتن ظرفیت بالای ورود به این عرصه در حوزه علمیه خراسان و نیز مسئله پذیرش و حضور اساتید در شهرستان ها اشاره کرد.

روحانیت، بیش از همه آماج فتنه سال پیش بودند

وی در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین هجمه ها در این فتنه به حوزه های علمیه بود. این امر نشان می دهد که اگر طلاب و روحانیت نقش موثری در خنثی کردن و به زمین زدن نقشه های دشمن نداشتند، اینطور به آنان حمله نمی شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان به تبلیغات ضد حوزوی به ویژه در زمان ارائه بودجه اشاره کرد و گفت که بودجه در نظر گرفته شده برای همه حوزه های علمیه در سراسر کشور در حد یک دهم یکی از دانشگاه های بزرگ ایران هم نیست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha