پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
احمد حسین شریفی

حوزه/رئیس دانشگاه قم گفت: ابزار فتنه انگیزی دشمن تبلیغات و رسانه است و راه مبارزه با آن نیز ترویج حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ دانشکده دین و رسانه که در سالن همایش‌های این دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: آیات قرآن کریم از جهات مختلف قابل دسته بندی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از آیات توصیه‌ای هستند، مطرح کرد: اکثر آیات قرآن توصیفی هستند که یک سنت، قائده و واقعیت را تشریح می‌کنند.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ازجمله آیات توصیفی، ارتباطات مومنان با دین ستیزان است، عنوان کرد: در این آیات عنوان شده است که راهبردها باید متناسب با شرایط تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امروز از دوران جنگ سخت عبور کردیم و دشمنان ما از راه دریایی، هوایی و زمینی قدرت نفوذ به کشور را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین دشمن ما آمریکا است و هنر آمریکا نیز رزم از دور است که این توان و هنر توسط جمهوری اسلامی خنثی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با بیان اینکه با پیشرفت جمهوری اسلامی قدرت جنگ از دور آمریکا گرفته شده است، تصریح کرد: این راه بسته شده است ولی راه اغتشاشات و ناامید کردن جامعه باز است.

وی با اشاره به اینکه قرآن توصیه می‌کند که رهبران جامعه اسلامی بدانید که دشمنان این‌گونه‌اند و لحظه‌ای دست از سرشما بر نمی‌دارند، یادآور شد: و به مردم نیز می‌گوید شما باید با این دشمن ببجنگید تا زمانی که فتنه‌ای در عالم نباشد.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ابزار فتنه انگیزی دشمن تبلیغات و رسانه است و راه مبارزه با آن نیز ترویج حق است، ابراز کرد: باطل فارغ از فطرت انسان است ولی دشمن با جذابیت‌های هنر و رسانه آن‌ را ترویج می‌دهد و ما نیز باید از این جذابیت‌ها برای ترویج حق استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این ترویج نیازمند آموزش است، بیان کرد: هنرمندانی که دغدغه دین ندارند راه ساده‌ای در پیش دارند ولی افرادی که می‌خواهند شهوت و غضب انسان را در کنترل عقل در بیاورند مسیر دشواری در پیش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی ادامه داد: در عرصه دین و رسانه، تجربه و سابقه عظیمی نداریم و این موضوع وظیفه، رسالت و تلاش فعالین این عرصه را چند برابر می‌کند.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک یاد کرد و گفت: امیدوایم با برگزاری دوره‌های مشترک بتوانیم از ظرفیت دانشگاه قم در این عرصه استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha