جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام است، گفت: علاوه بر این در قدم دوم به دنبال این هستند تا مسلمانان را با هم درگیر کنند، لذا باید بسیار هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز در نشست با جمعی از علمای و روحانیون شیعه و اهل سنت، با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: سخن گفتن از پیامبر اسلام(ص) جز بیان عجز انسان چیز دیگری نیست و خداوند می‌فرماید نشانه صداقت و محبت انسان به خداوند تابعیت از رسول خداست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیامبر(ص) شخصیت عظیمی است که خداوند و فرشتگان بر ایشان درود می‌فرستند، گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر رسول حق، اسوه حسنه بودن برای جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه پیامبر شخصیتی است که در تمامی ابعاد انسانی بالاترین صفات را دارد، اظهار کرد: پیامبر در نظام بشری بسیار اثر گذار بود و باید گفت وجود ایشان یک شخصیت فوق العاده‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به ویژگی‌های حضرت محمد(ص) گفت: ایشان در عرصه اخلاق، ایمان، جهاد و خدمت به محرومان و تواضع، فروتنی و حق الناس نیز یک شخصیت بی‌نظیر بودند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به موضوع وحدت بین مسلمانان، یادآور شد: یکی از نکاتی که پیامبر(ص) بر آن تأکید کرده‌اند، وحدت کلمه جامعه اسلامی است، تفرق توطئه شیطان و اجتماع وعده خداوند است و تا جمع هستید شکست معنایی ندارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: پیامبر(ص) روی عنصر وحدت و تحمل کردن و حق را پذیرفتن و در مقابل دشمن ید واحده بودن و فریب دشمن نخوردن تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در قدم دوم به دنبال این هستند تا مسلمانان را با هم درگیر کنند، لذا باید بسیار هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، توطئه امروز آمریکا و انگلیس را ایجاد اختلاف بین برادران افغان و ایران عنوان کرد و گفت: آنها با دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال ایجاد درگیری و اختلاف بین این دو کشور هستند.

وی با بیان اینکه وحدت بین اقوام و مذاهب یک اصل اساسی است و این مهم وظیفه شرعی و نشان از هوشمندی و بصیرت است، اظهار کرد: عقلانیت مدیریتی انسان وحدت را حکم می‌کند، چرا که اگر وحدت نباشد امنیت هم وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: وحدت از مصادیق عدل و تفرقه از مصادیق ظلم است، به همین دلیل این وحدت و استحکام هر چه بیشتر بین شیعه و سنی، شیعه و شیعه و سنی با سنی باشد، بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در عرصه وحدت با وجود علمای اهل شیعه و اهل تسنن در کشور زبانزد است و این به‌خاطر روحیه و رویه علمای این دو مذهب است که سال‌هاست در کنار هم زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha