یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیل پور اوقاف و امور خیریه بوشهر

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: رهنمودهای رهبرانقلاب باعث وحدت مسلمین شده است اما دشمن به دنبال کم رنگ کردن ولایت فقیه و به تبع آن کم رنگ کردن وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور شامگاه پنجشنبه در جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت که با حضور علمای شیعه وسنی و مسئولین کنگان در مسجد نور این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل نام گذاری این هفته قران کریم است که باید همه مسلمانان به این کتاب آسمانی تمسک جسته و دستورات الهی را در زمینه وحدت عملی کنند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان، تاکید کرد: رهنمودهای رهبرانقلاب باعث وحدت مسلمین شده است اما دشمن به دنبال کم رنگ کردن ولایت فقیه و به تبع آن کم رنگ کردن وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر خواستار هوشیاری مسلمانان در مقابل نفوذ و حیله‌های دشمنان اسلام و ترفندهای استکبار شد و افزود: وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش برآب می‌کند.

گفتنی است، به ابتکار امام خمینی (ره)، هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود.

به اعتقاد اکثریت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و به نظر شیعه ۱۷ ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha