شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: غرب در زمان ما به عنوان گفتمان خود را مطرح می‌کند و می‌داند که این تفکر را، تفکر می‌تواند شکست دهد و بزرگترین خطر خود را هم انقلاب اسلامی می‌داند که تفکر آن از قرآن کریم اخذ شده و لذا به همین دلیل با قرآن به مخالفت بر می‌خیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی روز گذشته در جمع مربیان و قاریان قرآن کریم ارومیه، اظهار داشت: قرآن، از بدو نزول عهده‌دار این بود که هم "مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ" باشد و تورات و انجیل و دیگر کتب الهی را تصدیق کند و هم در مرحله الْمُهَیْمِنُ بودن معارفی را عرضه کند که بالاتر از معارف دیگر کتب آسمانی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظیفه قرآن کریم تبیین حقیقت بود، اضافه کرد: قرآن معجزه جاویدان است و باید موارد تحریف شده در دیگر ادیان و کتب را تبیین می‌کرد و همین مسئله موجب شد که نوع نگاهی که علمای یهودی و مسیحی به قرآن داشتند، نگاه درستی نباشد چون آن‌ها می‌دیدند که قرآن جلوی تحریف را می‌گیرد و دست آن‌ها را می‌بندد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، تصریح کرد: یکی از موضوعات و مسائلی که در بین مسیحیت قبل از پیدایش اسلام وجود داشت مسئله تبشیر بود، کلیسا مبشرانی را می‌فرستاد تا مسیحیت را تبلیغ کنند و این جریان در دو هزار سال قبل تاکنون به شکل‌های مختلف حضور داشته و دارد و امروز بیش از ۱۵۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در اختیار دارند و روی این مسئله سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی افراد در این جریان با قرآن به تقابل برخاسته و مسلمانان را کافر می‌دانند و در سال ۱۰۹۵ میلادی زمانی که پاپ اوریانوس دوم، بزرگ کاتولیک‌ها در کلربون فرانسه یک سخنرانی رسما اعلام می‌کند که مسلمانان زادگاه حضرت مسیح همان قدس را تصرف کرده‌اند، درست یک سال بعد، جنگ‌های صلیبی شروع می‌شود به این علت که چرا باید بیت المقدس در اختیار کافران به نظر آنها باشد، که حدود ۲۰۰ سال نیز طول می‌کشد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان می‌فرمایند "امروزه استکبار جهانی دنیای اسلام را تهدید می‌کند و دَم از جنگ‌های صلیبی می‌زند و هزاران فیلم و بازی کامپیوتری ساخته تا مسلمانان را در آنها بد جلوه بدهد. "

وی اظهار کرد: جنگ‌های صلیبی علیه مسلمانان ۷۰۰ سال قبل از این تمام نشده، بلکه تغییر ماهیت داده و عوض شده و امروز نیز ادامه دارد، در این زمان یعنی در قرن ۲۰ نیز این ادبیات از بین نرفته، همانطور که جرج دبلیو بوش وقتی می‌خواهد به کشورهای اسلامی حمله کند افرادی که در اطراف او قرار دارند از جنگ‌های صلیبی صحبت می‌کنند و در کتاب زندگی حضرت محمد(ص) که مستشرق اروپایی خانم کارل آرم استرانگ نوشته، در مقدمه آن اشاره به این دارد که اروپائیان صدها سال قبل از این نسبت به پیامبر و مسلمانان چه دیدگاه‌های سخیف و دست پایین و نژادپرستانه داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: بعد از قرن ۱۵ میلادی که اروپا به قدرت صنعتی دست پیدا کرد، برخی کشورها از جمله کشورهای اسلامی را مستعمره خود قرار داد.

وی بیان کرد: در غرب قرآن را با هدف ضربه زدن به این کتاب الهی ترجمه کردند و ۴۰۰ سال این ترجمه‌های همراه با سوء‌گیری‌های جریان تبشیری در اختیار نخبگان غربی قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام امامی، جریان تبشیری، صلیبی و استعماری را مهم‌ترین جریان‌های مقابل قرآن عنوان کرد و گفت: غرب در زمان ما به عنوان گفتمان خود را مطرح می‌کند و می‌داند که این تفکر را، تفکر می‌تواند شکست دهد و بزرگترین خطر خود را هم انقلاب اسلامی می‌داند که تفکر آن از قرآن کریم اخذ کرده و لذا به همین دلیل با قرآن به مخالفت بر می‌خیزند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما در برابر این معجزه جاودانه پیامبر اکرم(ص) این است که بدانیم دشمن کجا را هدف قرار داده، امروز غرب مبانی فکری و معارف الهی قرآن کریم را نشانه گرفته و اگر بتوانیم این معارف را به درستی تبیین کنیم می‌توان سعادت دنیا و آخرت بشر را تامین کرد و لذا دشمنان چون این مسائل را متوجه شده‌اند، به مبارزه با قرآن برخاسته‌اند، البته نوع مبارزه آن‌ها نشانگر فلج شدن فکر غربی در برابر این کتاب الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha