دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رئیس جمهور ایران اسلامی با سخنرانی در سازمان ملل آبروی رئیس جمهور آمریکا را برد و بالاتر از این عزت وجود ندارد که در قلب یک کشور استعماری توی دهن آن ها بزنید و آن را مفتضح کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هشت ربیع الاول مصادف با شهادت امام حسن عسکری (ع) است و ایشان حدود ۲۸ سال زندگی کردند، بعد از ظلم های بی شمار بنی امیه به اهل بیت بنی عباس با شعار رضایت اهل بیت به حکومت رسیدند و ظلم آنها کمتر از بنی عباس نبود و در این حکومت سه امام در دوران جوانی به شهادت رسید که امام حسن عسکری یکی از آن هاست.

وی اظهار کرد: علی رغم همه تلاش های دشمنان برای ناامید کردن مردم در پیاده روی اربعین ۴ میلیون نفر از کشورمان در عراق و بیش از ۵ میلیون هم در زیارت امام رضا (ع) حضور یافتند و میلیون ها نفر هم در جاماندگان اربعین شرکت کردند و این مسئله نشان می دهد دیانت در جامعه حاکم است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: بعد از اغتشاشات سال گذشته دشمن یک سال تمام تلاش می کرد کشور را ناامن کند اما چون مردم آگاه بودند و وظیفه خود را فهمیدند، این توطئه هم خنثی شد و عجیب است ۵ رسانه مشهور غربی ها در ماهواره ۳۸ هزار دروغ در طول روز۴۶ به خورد مردم دادند و این مصداق بارز روایت گری دروغ است و این ها تلاش داشتند واقعیت ها را در اذهان عمومی جابجا کنند.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوٓاْ إِن جَآءَکُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٖ فَتَبَیَّنُوٓاْ أَن تُصِیبُواْ قَوۡمَۢا بِجَهَٰلَةٖ فَتُصۡبِحُواْ عَلَیٰ مَا فَعَلۡتُمۡ نَٰدِمِینَ؛ مومنین باید مراقب باشند کلاه سرشان نرود و قران می فرماید اگر بدون تحقیق به اخبار فاسدین عمل کنید پشیمان می شوید و این انتشار دروغ در زمان صدر اسلام هم بود و خداوند به این کشور اسلامی عنایت و لطف دارد و دلیل آن هم مقاومت ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: رئیس جمهور با سخنرانی در سازمان ملل آبروی رئیس جمهور آمریکا را برد و بالاتر از این عزت وجود ندارد که در قلب یک کشور استعماری توی دهن آن ها بزنید. آمریکا که دم از شعار زن زندگی آزادی می زند، آمار زنان زندانی در این کشور بیشتر از همه کشورهاست و البته مردم ما آگاه هستند.

وی ادامه داد: دشمنان بعد از گذشت در فتنه زن زندگی آزادی اعتراف می کند که به ملت ایران دروغ گفته اند؛ ۶ میلیون دلار پول ایران را بلوکه کرده بودند و خودشان با التماس آمدند تحویل کشور دادند و این اوج عزت یک کشور است و در قلب آمریکا سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل اعتراض به رئیس جمهور ایران بازداشت می کنند این مصداق بارز نصرت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی ملت از فرهنگ اسلامی و تمامیت ارضی کشور در برابر تمام ابرقدرت ها دفاع کرد و ملت هشت سال ایستادند و معنویت و الهی بودن در این دفاع موج می زد.

وی ادامه داد: گاهی گذشته ها را فراموش می کنیم که از کدام برهه ها عبور کردیم، ملتی که با دستان خالی و با تکیه بر خداوند متعال در برابر تمام دنیا ایستادند، جز با معنویت نبود. سردار سلیمانی با آن همه عظمت وصیت می کند نمی خواهم برای من از لقب سردار استفاده کنید و مرا با لفظ سرباز اسلام صدا بزنید و این اوج معنویت در رزمنده هاست.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: این معنویت است که موجب شده دشمن از انقلاب اسلامی شکست بخورد؛ در جبهه ها آن نماز شب ها و معنویت ها کار خود را کرد و امروز هم در این دولت نیز معنویت شخص رئیس جمهور و ملت ایران موجب موفقیت هاست و با دستاوردهایی که ملت در دفاع مقدس به دست آورد موجب شده دشمن نتواند در برابر ایران مقاومت کند.

وی گفت: به خاطر صبر و تحمل مردم اراده کرده است ملت ایران پیروز شود و باید روحیه دفاع مقدس و بسیجی بودن را در خودمان حفظ کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha