یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه سقز

حوزه/ امام جمعه سقز گفت: افراط و تفریط در هر زمانی بوده و هست و این ما مسلمانان هستیم که باید اتحاد و انسجام داشته باشیم و با هم برادرانه رفتار کنیم و نگذاریم بیگانگان بر ما مسلط شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماموستا «محمود ابن الخیاط» امام جمعه سقز در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به آیات وحدت در قرآن کریم گفت: همه ما مسلمانان، خدای واحد، پیغمبر واحد و قبله واحد داریم، پس باید متحد باشیم و دست از نزاع برداریم و دستورات خدای تبارک و تعالی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همه از یک پدر و یک مادر یعنی آدم و حوا هستیم؛ بنابراین باید برادرانه با هم همزیستی داشته باشند و دشمن را بشناسیم . استکبار جهانی اموال خودش را در راه جلوگیری از تبلیغ دین انفاق می کند و کاری می کند که نگذارد مسلمانان با هم برادرانه رفتار کنند و علیه اسلام و مسلمانان قیام می کند. برای آنها شیعه و سنی فرقی ندارد، زیرا هدفشان ایجاد تفرقه بین مسلمانان و غارت منابع آنهاست.

ماموستا ابن الخیاط افزود: آنها به مسلمانان به چشم حقارت نگاه می کنند و می‌خواهند آنها را کم و متفرق نشان دهند، اما بدانند که ما مسلمانان در هر جای جهان که باشیم، متحد و استکبارستیزم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) هم افراط گرایی وجود داشته است. وقتی که پیامبر اسلام (ص) در جنگ طائف، غنیمت را در میان مسلمانان تقسیم کرد، عده‌ای ناراحت شدند و گفتند: آیا شما این اموال را به اشراف نجد غنیمت می دهید و ما را رها می کنید؟ پیامبر اسلام (ص) فرمود: این کار را کردم که آنها به دین اسلام الفت پیدا کنند و با ما باشند.

امام جمعه سقز گفت: افراط گرایان کسانی بودند که از اسلام خارج شدند و حتی به پیامبر اسلام(ص) گفتند به عدالت رفتار کن. اهل تفریط هم کسانی هستند که در زمان ما بی دین هستند، یا قرآن را آتش می زنند و یا بی حجابی و بی عفتی می کنند و نمی‌خواهند که قانون خدا اجرا بشود.

وی افزود: پس افراط و تفریط در هر زمانی بوده و هست و این ما مسلمانان هستیم که باید اتحاد و انسجام داشته باشیم و با هم برادرانه رفتار کنیم و نگذاریم بیگانگان بر ما مسلط شوند.

ماموستا ابن الخیاط گفت: امروز هم کسانی هستند که از خوارج پیروی می کنند و مسلمانان را از دین دور کرده و کاری می کنند که مردم تصور کنند، مسلمانان تروریست هستند. اینها همه دروغ است و می دانیم پیامبر اسلام (ص) رحمت العالمین است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، تمام مسلمانان جهان، به قرآن و حدیث عمل کنند و میانه رو باشند؛ چرا که امت اسلام ، امت وسط و نه افراط و نه تفریط است و اگر ما تابع قرآن، حدیث، صحابه پیامبر(ص) و ائمه اطهار باشیم، ان شاءالله پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha