شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت (ع) منادی وحدت میان مسلمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در وبینار اول سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن قدردانی از برگزاری این وبینار اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم و راهبردی در جهان اسلام امر وحدت مسلمانان است. کتاب آسمانی یکی از مشترکات مسلمانان است، چراکه این کتاب تحریف نشده و همه مسلمانان بر آن اتفاق نظر دارند.

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت (ع) منادی وحدت میان مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول وحدت این است که منافع امت اسلامی باهم یکی است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «ما برای دفاع از اسلام، ممالک اسلامی و استقلال ممالک اسلامی در هر حال مهیا هستیم. برنامه ما، برنامه اسلام است. وحدت کلمه مسلمین و اتحاد ممالک مسلمین است. بنابراین اگر در بوسنی مسلمان‌ها تحت شکنجه قرار می‌گیرند باید مسلمان‌های کشورهای دیگر به کمک‌شان بروند یا در جای جای جهان اسلام دست‌های صهیونیست‌ها یا ایادی استکبار جهانی به مسلمانی ظلم بکند، مسلمانان دیگر به کمکش می‌روند. این نشانه خود وحدت است».

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اصل دوم وحدت، حرکت به سمت الگو شدن است، اسلام از مسلمان‌ها می‌خواهد که الگویشان پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد. اصل سوم، محوریت برخی از عبادات همانند حج است. اصل چهارم بر پایه گفت‌وگو و مراوده نهادینه شده است، ما مسلمانان باید با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشیم. امام خمینی (ره) فرمودند: مسلمین مامورند به دوستی و مواصلت و نیکویی به یکدیگر.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: اصل پنجم، اصل شناخت و هم افزایی است. وقتی که مسلمانان یکدیگر را بشناسند، می‌توانند نیازهای یکدیگر را درک کنند و بهتر می‌توانند به یکدیگر خدمت کنند.

وی در ادامه به چالش‌ها و موانع پیش روی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالش ها و موانع برای وحدت امت اسلامی، غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی است. از زمانی که این رژیم نکبت بار در منطقه نفوذ کرد، متاسفانه اختلافات میان مسلمانان فراوان شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: دومین عامل مانع وحدت، تکیه بر تفاوت های مذهبی است. سومین مانع، سرمایه گذاری دشمنان برای برافروختن آتش تفرقه میان مسلمانان است. چهارمین مانع پیشرفت وحدت در بین مسلمانان، تندروی و تعصب است. پنجمین مانع، تهمت و تکفیر است و در نهایت ششمین مانع، قومیت گرایی است.

وی تصریح کرد: امروز باید میان کشورهای اسلامی همکاری برقرار شود، اگر کشوری کمک خواست باید نیازش را برطرف کرد. ما باید بتوانیم یک برنامه اقتصادی با کشورهای اسلامی داشته باشیم تا از این طریق به سمت وحدت، گام های گسترده ای برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha