شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: طبق مستندات منتشر شده، نقشه اصلی اهانت به قرآن کریم از سوی سرویس های جاسوسی اسرائیل غاصب یعنی موساد است و نکته قابل تامل این است که جناح های تندرو و کابینه نتانیاهو به شدت از این مسئله دفاع می‌کردند. در واقع یهودیان افراطی یکی از شیوه های فرار از فشارهای محور مقاومت را توهین مستقیم به اسلام می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در وبینار اول سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: بدون توجه به واقعیت های حاکم در جوامع اسلامی و تنها با اکتفا بر آرمان های دینی، هیچ معجزه ای در عرصه تقریب مذاهب و مبارزه فکری با فرقه های ضاله که مانع تحقق گفتمان توحید است، اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: امروز باید اندیشمندان اسلامی بر واقعیات خارجی حاکم بر جوامع اسلامی اندیشه ورزی کنند تا شاهد بلوغ عقلی جامعه اسلامی برای رسیدن به زبان مشترک در مسیر تقریب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی بر جنایتکاری و کودک کشی رژیم غاصب صهیونیستی در افکار عمومی امت اسلام نیست. این رژیم همواره در اعمال شنیع، اقدامات ضد انسانی و ضد حقوق بشری خود هیچگاه دنباله رو روابط مسالمت آمیز با ملت‌های جهان عرب نبوده است.

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل و آگاهی بخشی دقیق، از اهداف شوم رژیم صهیونیستی در این کنفرانس بین المللی موجب تقبیح عادی سازی روابط با این رژیم می‌شود، گفت: رژیم جعلی و آپارتاید صهیونیستی همواره اهداف شوم و نیات پلیدی را علیه ملت‌های مسلمان منطقه غرب آسیا دنبال کرده است. بنابراین لازم است تا از هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم پرهیزکرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز هژمونی آمریکا رو به افول و در انزوای ناشی از خوی استکباری قرار دارد. ما می‌توانیم این عصر را عصر آغاز پایان ایالات متحده آمریکا بدانیم. در واقع عصر افول قدرت و پایان جهان تک قطبی است.

امام جمعه تبریز اذعان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از آخرین جنگ بیرونی خود در سال ۲۰۰۶ میلادی در جنوب لبنان و در چهار جنگ داخلی در باریکه غزه تن به شکست داده و خود را در محدوده سرزمین‌های اشغالی محصور کرده است.از این رو برای فرار رو به جلو با تکیه بر راهبرد عادی‌سازی، سعی در خارج کردن مسئله فلسطین از اولویت دستور کار حاکمیت های عربی و اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه بی تردید یکی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط، تغییر چهره کریه خود از اشغالگری و نژاد پرستی به صلح طلبی و مسالمت جویی است، گفت: این رژیم غاصب از کمترین نمادها و ماهیت حاکمیتی متعارف در عرف بین الملل برخوردار نبوده و بیش از آنکه به واحد سیاسی شبیه باشد، به یک پادگان نظامی شباهت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: خطرناک‌تر از همه اهداف گفته شده، راهبرد توسعه طلبانه رژیم غاصب اسرائیل است که ایده خود را از نیل تا فرات قرار داده است.

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین جزو آموزه‌ها و اعتبارات دینی مسلمانان است و هرگونه خیانتی در این خصوص، خیانت به اصول دین مبین اسلام یعنی توحید، نبوت و آموزه‌های قرآن کریم می‌باشد.

وی در ادامه به قرآن سوزی که اخیرا در سوئد و دانمارک به وقوع پیوسته است،اشاره کرد و گفت: طبق مستندات منتشر شده، نقشه اصلی این کار از سوی سرویس های جاسوسی اسرائیل غاصب یعنی موساد است و نکته قابل توجه اینجاست که جناح های تندرو و کابینه نتانیاهو به شدت از این مسئله دفاع می‌کردند. در واقع یهودیان افراطی یکی از شیوه های فرار از فشارهای محور مقاومت را توهین مستقیم به اسلام می‌دانند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: طرح‌ها و اقداماتی همچون قرآن سوزی و دیگر اقدامات شبکه جهانی صهیونیسم که امروز اتفاق افتاده، نشان دهنده عمق وحشت و نگرانی آنان از فراگیری دین مبین اسلام در سراسر جهان و دوستی بیشتر کشورهای اسلامی با یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما تا 25 سال آینده رژیمی به نام رژیم اشغالگر قدس نخواهیم داشت و با اقداماتی که خودشان در پیش گرفته اند، نابودی و اضمحلال این رژیم سرعت گرفته است و ان شاءالله به زودی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha