یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد رحيم اف

حوزه/ مفتی اعظم و رئیس اداره روحانیت مسلمان استاوروپول روسیه تاکید کرد: گذشت زمان نشان می‌دهد که در صورت عدم اتحاد، متحمل خسارت‌های زیادی خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ محمد رحیم اف، مفتی اعظم و رئیس اداره روحانیت مسلمان استاوروپول روسیه در وبینار اول سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، تصریح کرد: ما در آغاز قرن ۲۱ قرار داریم. متاسفانه قرن ۲۱ اثرات منفی به همراه داشته که همین امر فرصتی در اختیار غرب و آمریکا که دوست ما نیستند، قرار داده است.

وی با بیان این که در دید اول ما باید مسلمان باشیم، اظهار داشت: مسلمان بودن در واقع پذیرفتن اسلام است. این که سر تعظیم در برابر پروردگار فرود بیاوریم و خدای توانا را قبول داشته باشیم.

اندیشمند روسی با اشاره به مشترکات زیادی که میان مسلمانان وجود دارد، گفت: اعتقاد به قیامت، خدای سبحان، قرآن مقدس، قبله واحد، مکه مکرمه و مدینه فاضله و دینی که این قبله را مشخص کرده، از مشترکات مسلمانان است.

وی با بیان این که گذشت زمان نشان می‌دهد در صورت عدم اتحاد، متحمل خسارت‌های زیادی خواهیم شد، خاطرنشان کرد: شما به جوان‌های ما نگاه کنید، آنها به سمت غرب گرایش پیدا کرده‌اند. ما باید با هم دیدار داشته باشیم و در مورد مسائل جوان‌ها و مشکلات مسلمانان با هم گفت‌وگو نماییم.

مفتی اعظم و رئیس اداره روحانیت مسلمان استاوروپول روسیه در ادامه تاکیدکرد: هنوز برای ما وقت هست تا در مقابل کسانی که دوست ما نیستند، متحد شویم و بدون فوت وقت یک جبهه واحد را در برابر کسانی که در مقابل ما ایستاده‌اند، تشکیل دهیم.

وی با ابراز نگرانی نسبت به مشغول شدن جوانان مسلمان به ابزارهایی چون رایانه و فضای مجازی از مسلمانان خواست نسبت به دین خود توجه بیشتری نشان دهند.

این عالم مسلمان با بیان این که به امید خدا در آینده، مسلمان‌ها نمونه‌ای برای جامعه بشری خواهند بود و حدود ۱۰ تا ۵۰ سال آینده، اسلام، دین رایج شده و از مسیحیت جلو خواهد زد، اظهار داشت: البته کمیت به تنهایی برای ما مهم نیست؛ بلکه این برای ما اهمیت دارد که کمیت و کیفیت با هم در سطح بالایی قرار بگیرند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسلمانان در ایران و روسیه با یکدیگر متحد شوند و با کسانی که قصد ایجاد مشکل و تفرقه میان دو کشور را دارند، مقابله کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha