یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس شورای علمای اهل سنت استان الأنبار عراق

حوزه/ رئیس شورای علمای اهل سنت استان الأنبار عراق در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با قدردانی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دلیل برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های متعدد گفت: ایران برای جمع کردن امت اسلامی زیر پرچم وحدت تلاش زیادی انجام می‌دهد. این همان چیزی است که خداوند، رسول اکرم (ص) و اهل بیت(علیهم السلام) از ما خواسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ جلال الکبیسی، رئیس شورای علمای اهل سنت استان الأنبار عراق در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با قدردانی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دلیل برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های متعدد گفت: برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی توسط مجمع بیانگر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت وحدت اسلامی است.

وی افزود: چنین اقدامی همچنین نشان می‌دهد که ایران برای جمع کردن امت اسلامی زیر پرچم وحدت تلاش زیادی انجام می‌دهد. این همان چیزی است که خداوند متعال، رسول اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از ما خواسته‌اند.

شیخ الکبیسی تأکید کرد که باید به این مسئله توجه داشته باشیم که قدرت امت اسلامی در وحدت و تمسک به کتاب خدا و دوری جستن از اختلافاتی است که به منازعه می‌انجامد؛ زیرا تنها دشمنان و توطئه‌گران علیه اسلام و مسلمین هستند که از این اختلافات، شاد می‌شوند.

این عالم سرشناس اهل سنت عراق خاطرنشان کرد: اولین کاری که دشمنان انجام می‌دهند، این است که بذر فتنه و اختلاف را در میان مذاهب اسلامی می‌پاشند ولی تا زمانی که مذاهب مختلف امت اسلامی زیر سایه کتاب واحد یعنی قرآن کریم و نیز زیر سایه رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) گردهم می‌آیند، اختلاف‌افکنی‌ها راه به جایی نخواهند برد.

شیخ الکبیسی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) همگان را به وحدت کلمه دعوت کرده و کسی نمی‌تواند منکر این دعوت شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کسی چنین دعوتی را قبول نداشته باشد، نمی‌تواند خود را یک مسلمان واقعی و پیروِ خط مشی حضرت محمد (ص) بداند.

وی با اشاره به این که قبله ما مسلمانان واحد است وما کتاب واحدی به نام قرآن کریم داریم، تأکید کرد: اختلافاتی که میان مذاهب اسلامی وجود دارد بر سَر مسائل حاشیه‌ای و فرعی است. این اختلافات به جنگ و منازعه منجر نمی‌شوند. این دشمنان هستند که از وجود اختلافات خوشحال می‌شوند و از بام تا شام برای نابودی اسلام و مسلمین تلاش می‌کنند.

شیخ الکبیسی افزود: من از عزیزان خود در جمهوری اسلامی ایران به دلیل تلاش‎‌های شبانه‌روزی برای سوق دادن امت اسلامی به سمت وحدت و یکپارچگی قدردانی و تشکر می‌کنم. از جمهوری اسلامی ایران به دلیل تلاش‌هایش برای جمع کردن امت اسلامی زیر سایه قرآن کریم و حبّ رسول الله (ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان، کمال تشکر و قدردانی را دارم. آن‌ها [مسئولان جمهوری اسلامی] به صورت شبانه‌روز در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی تأکید کرد: دشمنانِ دین اسلام با توطئه‌چینی‌های خود از تمامی حربه‌ها برای ضربه زدن به امت اسلامی استفاده می‌کنند؛ امتی که می‌خواهد روی پای خود بایستد.

شیخ الکبیسی با اشاره به این که دشمنان نمی‌خواهند واقعیتِ اسلام ظهور و بروز پیدا کند، اظهار داشت: آنچه که آن‌ها می‌خواهند ترویج اسلامی است که خودشان آن را ساخته‌اند. ما در پاسخ به این تلاش‌ها و اقدامات دشمنان می‌گوییم که: هرگز! محال است چنین اجازه‌ای دهیم. تا زمانی که در امت اسلامی مَردان شجاع و مقاوم هستند و تا زمانی که در امت اسلامی دولت‌هایی نظیر جمهوری اسلامی ایران وجود دارند که از کتاب خدا، سنت رسول الله (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت ایشان حفاظت و حراست می‌کنند، اهداف دشمنان محقق نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha