شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز شورای اداری خوزستان

حوزه / امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه در بازه زمانی باقیمانده تلاش‌ها باید مضاعف شوند، گفت: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، هر کاری می‌کنیم باید در سفره، معیشت و اقتصاد مردم خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن همایش‌های شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با تبریک ایام میلاد خاتم الانبیاء(ص) و امام صادق(ع)، با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ أمنوا اتَّقُوا اللهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» و نامه ۵۳ حضرت امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر، اظهار داشت: حضرت در ابتدای این نامه چهار دستورالعمل اخلاقی که پایه‌های اصلی معنوی حکومت اسلامی دینی را تشکیل می‌دهد، معرفی می‌کنند.

امام جمعه اهواز افزود: حضرت، مالک اشتر را به رعایت تقوای الهی امر می‌کنند، این یعنی خمیر مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت و عاملی بازدارنده که سبب می‌شود انسان از مسیر حق برنگردد، رعایت تقوا است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه خداوند در آیات گوناگون بندگان خود را به تقوای الهی امر می‌کند که دلیل بر اهمیت رعایت تقوا است، خاطرنشان کرد: هر چقدر مسئولیت انسان سنگین می‌شود تقوای بیشتری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: تقوا به معنای احساس مسئولیت درونی و پرهیز از هرگونه گناه و امر خلاف است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، خطاب به اعضای شورای اداری و مسئولان خوزستان، تأکید کرد: هرکدام از ما مسئول هستیم، چشم بر روی هم بگذاریم دوره مسئولیت هرکدام از ما می‌گذرد و تا زمانی که برنامه ریزی‌ها جامع نباشد و کارها جهادی نباشند، محال است در استانی همچون خوزستان با همه ظرفیت‌ها به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در هر شهر و منطقه‌ای قرار داریم، با به‌کار گیری نسل جوان در کنار خودمان، باید برنامه ریزی جامعی داشته باشیم تا در پایان مسئولیت، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه در بازه زمانی باقیمانده تلاش‌ها باید مضاعف شوند، اظهار کرد: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، هر کاری می‌کنیم باید در سفره، معیشت و اقتصاد مردم خود را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: به تعبیر برخی از بزرگان‌ باید تلاش کنیم تا در این دنیا مجموعه‌ای از ظرفیت‌های عالم را به‌کار بگیریم و آن را به ارز آخرت تبدیل کنیم، برای سفر به هر کشور باید ارز آن کشور را داشته باشیم و برای سفر به آخرت نیز باید اعمال خود را به ارز آخرتی تبدیل کرد.

امام جمعه اهواز یادآور شد: تنها کالایی که در بازار عالم آخرت خریدار دارد، تقوا، دوری کردن از محارم الهی و انجام همه واجبات الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha