دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف مکتب متعالی اسلام زیست جوامع بشری بر پایه صلح، صفا، صمیمیت و اخلاق است که لازمه آن فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه افکاری که سعی در نابودی انسان‌ها دارند، افکاری شیطانی هستند، اظهار داشت: افکار و قلم‌هایی که تلاش دارند به سادگی انسان‌ها را از بین ببرند، افکار شیطانی هستند.

نماینده ولی فقیه در کهکیلویه و بویر احمد افزود: از نگاه دین اسلام، انسان محور نظام آفرینش است و خداوند، جهان را برای انسان خلق کرده و آن را در خدمت انسان قرار داده است.

وی یادآور شد: بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم، کشتن یک انسان بی‌گناه به منزله کشتن همه انسان‌ها است، یعنی آنقدر یک انسان در پیشگاه خداوند قدر و منزلت دارد که اگر خونش به ناحق ریخته شود گویی که همه انسان‌ها کشته شده‌اند و اگر کسی یک انسان را حیات ببخشد، گویی که همه انسان‌ها را حیات بخشیده، لذا بر اساس دیدگاه اسلام، قرآن و خداوند باید جان، آبرو و سرمایه‌های انسانی حرمت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه افرادی که به‌راحتی آبروی انسان‌ها را می‌برند و خون آن‌ها را می‌ریزند، از آیین و شریعت اسلام به دورند، گفت: باید تلاش کنیم به انسان‌ها زندگی و آبرو ببخشیم و حیات مادی و معنوی بدهیم، همه انبیا و اولیا نیز رنج کشیدند تا انسان‌ها نه در دنیا و نه در آخرت دچار رنج، عذاب و گرفتاری نشوند.

وی با بیان اینکه افکار و قلم‌هایی که تلاش دارند به سادگی انسان‌ها را از بین ببرند، افکار شیطانی هستند، تأکید کرد: این افکار، افکار اسلامی نیست مانند تکفیری‌ها که اسلام را یک دین خشونت بار و جنایتکار معرفی می‌کنند، در حالی که اسلام آن چیزی است که مکتب اهل بیت‌(ع) و قرآن کریم آن را معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این رو باید در همه ابعاد، از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی تلاش کنیم که انسان‌ها به آرامش برسند و جامعه دینی و امت اسلامی در رفاه و آسایش باشند، چرا که این خواست پروردگار است.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی را برای همه به‌خصوص نسل امروز آماده کنیم که انسان‌ها در دنیا و آخرت به رنج نیفتند و در صلح، صفا، صمیمت و اخلاق زندگی کنند، این چیزی است که مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و قرآن خواسته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha