شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم برقعی جشن میلاد پیامبر

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا (س) با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله نسبت به جامعه انسانی حق دارد، گفت: همه ادیان مدیون پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم هستند و اگر ادیان دیگر امروز حضور و بروزی دارند، به برکت وجود آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی، مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، در مراسم جشن میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام جعفر صادق سلام‌الله‌علیه که از سوی اداره کل امور فرهنگی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر را فرستاد تا به ما یاد بدهند که چگونه زندگی کنیم و مسیر کمال را طی کنیم.

همه ادیان مدیون پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم هستند

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله تکمیل کننده و تعلیم دهنده این مسیر بودند و با تعلیم معارف دین توانستند از عرب جاهلی، انسان‌هایی ایثارگر و وارسته بسازند که اسرای جنگ بدر نقل می‌کنند زمانی که به اسارت گرفته شده بودند، هرچند که خود مسلمانان از نظر غذا در مضیقه بودند، اما غذای خود را با اسیران تقسیم می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله نسبت به جامعه انسانی حق دارد، گفت: همه ادیان مدیون پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم هستند و اگر ادیان دیگر امروز حضور و بروزی دارند، به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله است.

حیات مادی و معنوی ما به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله است

برقعی با بیان اینکه تمام تعالیم اسلام و ادیان دیگر برای کمال انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: خطاب‌های قرآن کریم متفاوت است، گاهی انسان‌ها مورد خطاب قرار می‌گیرد، گاهی نیز مؤمنان، ایمان آورندگان و پرورش یافتگان مکتب مورد خطاب هستند، خداوند متعال در آیه ۲۴ سوره انفال می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد»، یعنی این اجابت دعوت، مساوری با حیات و زنده ماندن است و کسانی که این دعوت را اجابت نمی کنند، حیات انسانی در آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود دو حیات مادی و معنوی، گفت: کرامتی که خداوند متعال به انسان عطا کرد، صرفا این حیات مادی نبود، بلکه کمال انسان در سایه گزینش آگاهانه است و اگر درست و آگاهانه انتخاب کنیم، در راه کمال قدم برداشته‌ایم؛ با توجه به آیه شریفه «هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ»، ما باید در درون خود سیر کنیم و به کمال برسیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: هر چند جهان مادی به برکت وجود رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است، اگر حضرت ختمی مرتبت نبود، خداوند افلاک را خلق نمی کرد؛ بنابراین حیات معنوی ما هم به برکت وجود آن حضرت است.

ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله سبب حرکت و تلاش انسانیت شد

برقعی با بیان اینکه ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله سبب حرکت و تلاش انسانیت شد، عنوان کرد: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله به ما حیات، زندگی و روح داد، حضرت رسول سبب تکریم انسانیت و احترام به وجود و حیات انسان‌ها شد.

وی توصیه کرد: ما باید همواره بر معرفت خود بیفزاییم و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام را بشناسیم که جامعه انسانیت را به کجا بردند و در جهان هستی چه کردند؟.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله به گردن ما حق حیات دارد، اظهار کرد: حضرت خاتم الانبیا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم آنچنان انسان را بالا برد و آنقدر به انسان درجه داد که مورد صلوات خداوند قرار گرفت؛ «إِنَّ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً».

وی ادامه داد: این صلوات خداوند متعال و به احترام صلوات خداوند، صلوات ملائکه و فرشتگان شامل حال مؤمنان می‌شود؛ چنانچه خداوند منان می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ؛ او کسی است که بر شما درود و رحمت می‌فرستد، و فرشتگان او (نیز) برای شما تقاضای رحمت می‌کنند تا شما را از ظلمات (جهل و شرک گناه) به سوی نور (ایمان و علم و تقوا) رهنمون گردد؛ او نسبت به مؤمنان همواره مهربان بوده است».

امروز رسالت سنگینی به دوش همه ماست

برقعی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت علیهم‌السلام با رساندن وحی به ما و تبیین تلاش کردند تا اسلام و تشیع به دست ما برسد؛ امروز هم این رسالت سنگین به دوش همه ماست تا مبلغان و عاملان به دین اسلام و تبیین کنندگان اسلام را تربیت کنیم و ذره ای کوتاهی در این راه قطعا در آن دنیا پشیمانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز مسئولیت خطیری که خداوند متعال بر دوش ما گذاشته، شناخت اسلام و تربیت نیروهایی که بتوانند اسلام و معارف دینی را یاد بگیرند، عمل کنند و آن را به دیگران تعلیم دهند، بر دوش ما سنگینی می‌کند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان از ابراز همدردی همه کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پی درگذشت مادر گرامی خود قدردانی کرد و بیان کرد: به خاطر همه زحمات و خدماتی که برای تربیت سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها انجام دادید، تشکر و قدردانی می‌کنم، امید است که عنایت خداوند متعال شامل حال همه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha