شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1110749
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تبریز

حوزه/ پدر شهیدان «یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی‌حق» از شهدای دوران دفاع مقدس تبریز دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حاج «حسن آذرآبادی‌حق» پدر بزگوار شهیدان یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی‌حق شامگاه دیروز، یکشنبه در ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و در بهشت برین میهمان فرزندان شهیدش شد.

پیکر مرحوم حاج حسن آذرآبادی‌حق فردا، سه شنبه از ساعت ۱۰ از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز، تشییع و پس از انتقال به وادی رحمت، در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده خواهد شد.

یعقوب آذرآبادی‌حق که متولد پانزدهم اسفند ۱۳۳۸ تبریز بود، در پنجم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد اما اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه بعد از ۳۵ سال و در سال ۱۳۹۷، پیکر مطهرش شناسایی و پس از انتقال به تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برادرش، رضا هم که متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۴۱ تبریز بود، در همان عملیات و به فاصلۀ دو روز، یعنی هفتم اسفند ۱۳۶۲ شربت شهادت را نوشید اما تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

محمد، کوچک‌ترین برادر این شهدا که متولد دهم خرداد ۱۳۴۳ تبریز بود، اما حدود چهار ماه قبل از یعقوب و رضا، یعنی در دوم آبان ۱۳۶۲ در منطقۀ پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمده بود. مزار مطهر این شهید نیز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدحسین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    روح‌شون شاد. تا ابد مدیون‌شون‌ایم. 💚🌱