یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در یاسوج

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی توأم با هنر به همراه تذکر لسانی دوستانه در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب که در مراکز آموزشی، تفریحی و اماکن پر تردد شهر یاسوج برگرفته از وصیت نامه شهدا، اشعار شاهنامه و زیست بوم محلی استان جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان، تمام قد در مبارزه با ارزش هایمان تلاش می‌کنند، ما هم باید برنامه‌هایی اثرگذار و نو برای دفاع از هویت و فرهنگ ایرانی، اسلامی مان در مقابل این جنگ نابرابر طراحی کنیم.

حجت‌الاسلام پیش قدم، با بیان اینکه ستاد امر به معروف استان در تلاش است تا در جهت لبیک به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند، دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم، افزود: کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد، بنابراین تلاش بر آن است تا با انجام کارهایی که از روی طرح و نقشه صحیح برنامه ریزی شده، بصیرت افزایی شود.

وی با اشاره به اینکه انجام برنامه‌های فرهنگی که توأمان با هم باشد باید سر لوحه برنامه‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: به عنوان مثال انجام فعالیت‌های فرهنگی توأم با هنر به همراه تذکر لسانی دوستانه، در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

حجت الاسلام پیش قدم، با بیان اینکه نمایشگاه کرامت با موضوع عفاف و حجاب به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان در بخش‌های «وصیت نامه شهدا، شاهنامه و آثار شاعران و در نهایت زیست بوم عشایری» استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده، خاطرنشان کرد: با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که این نمایشگاه یکی از بهترین و اثرگذارترین برنامه‌هایی است که اجرا شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز این نمایشگاه، گفت: در نمایشگاه‌ها معمولا مخاطبین خاص برای بازدید انتخاب و دعوت می‌شوند، اما این نمایشگاه برای عموم قشرها در نظر گرفته شده، ثانیاً موضوعی خاص در نظر گرفته شده که در همه حال مورد نیاز جامعه بوده و متناسب با همه مناسبت‌ها است و ثالثاً مکان نمایشگاه در محیط‌های خاص و عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عموم افراد جامعه را مخاطب این نمایشگاه قرار دادیم، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه، سیار بودن آن است که برای اولین بار در استان، تاکنون در چندین نقطه اثرگذار از جمله مصلی نماز جمعه، دهکده دفاع مقدس، تعدادی از مدارس دخترانه و مراکز پرتردد شهر برگزار شده که کار بسیار نو و جدیدی است و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به استقبال و تأثیر این حرکت فرهنگی و هنری، این نمایشگاه در دو بخش مراکز دانشگاهی و فضای مجازی نیز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام پیش قدم، با تأکید بر اینکه برگزاری و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که با زبان هنر با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کنند، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: مخاطب مستقیماً از طریق بصری مورد تذکر شهدا قرار می‌گیرد که حسن این شیوه نهی از منکر این بوده و افراد با مخاطبین، به صورت مستقیم رو در رو نمی‌شوند و ارتباط از طریق این عکس نوشته‌ها بهتر، آسان‌تر و مؤثرتر محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha