چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ نماز جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: ما مخالف فعالیت معادن تکاب نیستیم اما با این مسئله مخالفیم که محصولات معادن به صورت خام از تکاب خارج شود و مردم در محرومیت بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نقش رازداری در زندگی چنان حیاتی است که امام صادق(ع) آن را همچون خونی که در رگ‌های انسان جریان دارد دانسته و می‌فرماید؛ «سِرُّک مِنْ دَمِک فَلا یَجْرِیَنَّ مِنْ غَیْرِ اوْداجِک؛ راز تو، بخشی از خون تو است، پس نباید در غیر رگ‌هایت جاری شود.»

وی ادامه داد: در دین اسلام افشای راز، سخت نکوهش‌شده، زیرا پیامدهای بسیار نامطلوبی برای انسان به‌دنبال خواهد داشت، تا جایی‌که در روایات از آن به‌عنوان خیانت یاد شده‌است.

امام جمعه تکاب در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: دشمن در صدد است که بین مردم و نیروی انتظامی فاصله ایجاد کند اما مردم شریف ایران اسلامی قدردان وجود و زحمات نیروی فداکار هستند و این نهاد مبارک هم حامی و مدافع امنیت مردم می باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان تکاب از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی است و شخصیت های بزرگی از این شهرستان به مقامات عالیه در کشور رسیدند و باید این را قدر بدانیم و برای حل مشکلات شهرستان به منابع انسانی و دیگر منابع آن تکیه کرد.

حجت الاسلام کوهی با انتقاد از بی توجهی مسئولین به کشاورزی و دامداری در شهرستان تکاب، گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت‌های تکاب کشاورزی و دامپروری است. کشاورزان و دامداران به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی و سردخانه های مجهز آسیب و ضرر می بینند و مجبور می شوند محصولاتشان را به صورت خام و به بهای اندکی بفروشند و لذا لازم است دولت برای ایجاد کارگاه های تبدیلی در تکاب اهتمام داشته باشد.

وی تاکید کرد: معادن یکی دیگر از ظرفیت های تکاب است و متاسفانه به صورت خام از این شهرستان خارج می شود و در شهرها و استان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد؛ دولت تدابیر لازم را برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای عدم خروج مواد خام معدنی از شهرستان اتخاذ کند.

امام جمعه تکاب گفت: ما مخالف فعالیت معادن تکاب نیستیم اما با این مسئله مخالفیم که محصولات معادن به صورت خام از تکاب خارج شود و مردم در محرومیت بمانند؛ باید مسئولین استانی و کشوری پیگیر تشکیل شهرک های طلا سازی، سنگ و ... باشند و سال هاست مسئولین این وعده را می دهند اما عمل نمی کنند.

وی در ادامه مسئله مسکن را یکی از مطالبات مردم تکاب اعلام کرد و افزود: در زمینه مسکن ملی در تکاب قدمی برداشته نشده است و متاسفانه اجاره بها در تکاب با مرکز استان برابری می کند و این باعث تاسف است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha