دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رهبر

رئیس هیئت امنای مؤسسه نهج البلاغه اصفهان گفت: ما باید نهج البلاغه را در حوزه و دانشگاه و ادارات از غربت خارج کرده و آن را در زندگی و تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، مدیریت و انسان سازی وارد کنیم؛ این تنها راه نجات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت هشت ساله مؤسسه تحقیقات نهج البلاغه در اصفهان اظهار داشت: این مدرسه با همت مؤمنین و دست اندرکاران، تعمیر و تجهیز شد و طلابی را به عنوان تحصیل در دوره تخصصی نهج البلاغه جذب کرد.

وی با بیان این که نهج البلاغه تجلی ولایت و دانش امیرمومنان علی(ع) است گفت: در حقیقت این بخشی است از دریای بیکرانی که رسول خدا(ص) درباره آن فرمود: "انا مدینة العلم و علی بابها" و نباید فراموش کنیم که امیرمومنان(ع) شاگرد مبرز پیغمبر اکرم(ص) بود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با تأکید بر کلام بزرگان علم و دانش در دنیا پیرامون جایگاه نهج البلاغه تصریح کرد: رئیس الازهر مصر پیرامون این کتاب اظهار می دارد که پس از قرآن کتابی همانند نهج البلاغه ندیدم .

وی همچنین تلاش های مؤسسه نهج البلاغه در تبیین جایگاه این کتاب را ارج نهاد و افزود: تاکنون چند همایش بین المللی نهج البلاغه در اصفهان برگزار شده است و امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی همت کرده و در اصفهان این کار درخشید و مرکزتحقیقات نهج البلاغه توسط دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز افتتاح می شود که در واقع شاخه ای از مؤسسه نهج البلاغه است و بخشی از کار تحقیقات و مطالعات را انجام می دهد.

وی یادآور شد: نهج البلاغه کتاب عمل، کتاب کار، سیاست و تدبیر است و رهبر انقلاب نیز درباره آن می فرماید "نهج البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است"، لذا در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، سبک زندگی و تمدن سازی پیرامون این کتاب مطالبی است که باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر به نقش برجسته خواهران در تحصیل و ترویج فرهنگ نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: ما باید ابتدا نهج البلاغه را در حوزه و دانشگاه و ادارات از غربت خارج کنیم و آن را در زندگی و در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، مدیریت و انسان سازی راه دهیم و از مکتب حضرت پیروی کنیم و این راه نجات است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha