دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه اصفهان گفت: افتتاح مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز فعالیت اولین شرکت دانش بنیان علوم انسانی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک صبح امروز در مراسم آغاز به کار مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مظلومیت نهج البلاغه امیرمومنان(ع) و شناخت آن، تنها در میان نخبگان اظهار داشت: سعی ما بر این است که نهج البلاغه را به خانه های مردم ببریم و این کار بزرگی است و نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان این که خدمت به نهج البلاغه خدمت بسیار بزرگی است گفت: موسسه نهج البلاغه به طور مستمر در استان اصفهان و در دیگر نقاط کشور فعالیت خود را شروع کرده است و تلاش بر این است که در وهله اول شأن نهج البلاغه را در تراز انقلاب اسلامی و در سطح جهانی رقم بزنیم و مقدمات این کار نیز فراهم است. همچنین از سوی دیگر سعی داریم کنگره جهانی را در ایران برگزار کنیم و کار بزرگی روی این موضوع صورت گرفته است و علاوه بر آن سعی داریم با تربیت مربیان و کادر آموزشی برای تبیین مباحث نهج البلاغه اقداماتی داشته باشیم.

سالک با تاکید بر موضوعات اساسی مدیریت و آموزش و تربیت در نهج البلاغه تصریح کرد: پیرامون دو موضوع اساسی مدیریت در نظام حکومت اسلامی که از نامه ۵۳ نهج البلاغه بهره گرفته شده و آموزش و تربیت جوانان، نوجوانان و مردم که از نامه ۳۱ نهج البلاغه استفاده شده است، در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان جلسات و برنامه هایی را داشته ایم.

وی افتتاح مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی را آغاز فعالیت اولین شرکت دانش بنیان علوم انسانی در کشور عنوان کرد و افزود: تشنگی زائدالوصفی در دستگاه های استان، دانشگاه ها، حوزه و حتی خارج از کشور نسبت به نهج البلاغه وجود دارد که نقطه امید و مسئله بسیار مهمی در زمینه آموزش، تبلیغ و ترویج نهج البلاغه است.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه ترجمه نیز گروه ترجمه متون به زبان های مختلف دنیا در موسسه نهج البلاغه با تجهیز حجره هایی برای این موضوع شکل گرفته است.

سالک عنوان کرد: امروز همچنین تفاهم نامه ای بین مؤسسه نهج البلاغه، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه علمیه اصفهان و انجمن مطالعات نهج البلاغه امضا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به کلامی از امیرمومنان(ع) در خصوص تعهد علما برای گسترش علم و اندیشه گفت: حضرت در کلامی با این مضمون می فرمایند:"تعهد الهی برای اهل جهل نیست که به دنبال آموزش بروند، بلکه این تعهد برعهده علما می باشد"، لذا بر عهده محققین و پژوهشگران نهج البلاغه است که جامعه را از جهل نسبت مسائل نهج البلاغه و قرآن نجات داده و این رسالت بزرگی است.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه اصفهان ضمن امیدواری برای آغاز یک حرکت بزرگ در سطح کشور در زمینه تحقیق در موضوعات و مسائل مختلف گفت: باید نهج البلاغه را با علم، تحقیق، پژوهش و آموزش در داخل و خارج از کشور به خانه های مردم ببریم و آنها را با محتوای قرآن کریم و نهج البلاغه آشنا نماییم و این رسالت امروز ما است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha